NINTENDO HÍREK – Most már olyan pletyka is kering a nagy N következő, hivatalosan még mindig bemutatására váró platformjával kapcsolatban, ami a Switch 2 TFLOPS teljesítményére vonatkozik.
Az adatbányászat talán kideríthette azt, hogy a Nintendo Switch 2 számítási teljesítménye pontosan mekkora lesz. Egy Famiboards fórumfelhasználó, Zachy szerint ha handheld módban, azaz nem dokkolva használjuk a japán cég következő konzolját, akkor a GPU órajele 561 MHz lesz, és ez 1,71 TFLOPS-ot eredményez. Ha dokkoljuk a Nintendo Switch 2-t, akkor az órajel közel megduplázódik és eléri az 1000 MHz-et, és ekkor már 3,1 TFOPS számítási teljesítményre képes.
Helyezzük ezt kontextusba! Az Nvidia most már kettővel korábbi generációjú videókártyája, az RTX 3060 (2021-ből) 12 TFLOPS-ot tud. Igaz, ez egy asztali videókártya, így az összehasonlítás nem teljesen pontos. Konzolok tekintetében az Xbox Series S-sel kell összevetni a Nintendo Switch 2-t. Hallottuk már, hogy a kisebb kurrens-gen Xboxnál gyengébb lesz a japán cég új készüléke, ami jogos is, mert az Xbox Series S 4 TFLOPS számítási teljesítményt tud, és ezek után nem csoda, hogy a külsős, third-party fejlesztők (mint például a Ubisoft vagy a Konami; róluk tegnap írtunk) az Xbox Series S-t figyelembe véve skáláznak le a nagy N konzoljára.
A Nintendo Switch 2-t az Nvidia Tegra T239 chipje hajtja meg (nyolcmagos CPU, és egy Ampere-alapú GPU 2048 CUDA-maggal), és az Nvidia-alapok miatt a DLSS Super Resolution és Ray Reconstruction technológiák is támogatottak lesznek. Ezeket az Xbox Series S nem tudja, mivel ez, ahogy a nagytesó és a PlayStation 5 is AMD-alapú. A Ray Reconstructiont talán nem sokan fogják bevetni, ugyanis a GPU viszonylag gyenge teljesítményét nem nagyon fogják sugárkövetésre (ray tracing) alkalmazni.
A Nintendo Switch 2-ről hivatalosan még csak annyit közölt a japán cég, hogy visszamenőlegesen támogatni fogja a Switch-katalógust. A bemutatót március végéig meg fogják ejteni.
Forrás: WCCFTech