A Decima Engine házon belül eljuthat a több Sony stúdióhoz, amivel esetleg könnyebbé válhatnak a többiek fejlesztési munkálatai.
A Decimát a Guerrilla Games hozta létre. Ezt használta a Horizon Zero Dawn, majd annak folytatása, a Horizon Forbidden West is. Az első „külsős” felhasználó a Kojima Productions volt. Bár Kojima Hideo stúdiója nem tartozik a PlayStatuin Studios alá, a japán géniusz mégis ezt a technológiát kölcsönözte a holland stúdiótól, hogy a Death Stranding megvalósuljon. A folytatás, az idén PlayStation 5-re megjelenő Death Stranding 2: On The Beach is a Decimát fogja használni.
A Twisted Voxel vette észre, hogy Astrid Huntjens, a Guerrilla Games senior producere a LinkedInen felsorolta a tapasztalatát, és itt szóba hozta, hogy a Decimával kapcsolatban a többi Sony-stúdióval kommunikációs menedzsment és kapcsolattartás is a feladatai közé tartozik. Azaz: ha egy másik PlayStation team igényelné a Decimát, akkor Huntjensen keresztül kérvényezhetik a technológiát. A Guerrilla Games tehát kiterjesztette a többi stúdió felé a támogatását.
De mégis kik vehetik igénybe a Decimát? Lehet, hogy köztük van a Bend Studio. A korábban a Days Gone-t (majd jóval korábban a Bubsy 3D-t vagy a Syphon Filtert is) létrehozó csapat talán köztük lehet. A stúdiónak van egy be nem jelentett projektje, és Matthew Seymour szintén a LinkedInen erre utalást tett. Seymour korábban a Bend Studio egyik senior játéktervezője volt, és ő is dolgozott a még be sem jelentett játékon a 2024-es távozásáig. A használt eszközök között megemlítette a Decimát, így minden bizonnyal a Bend már elkezdte használni a Guerrilla engine-jét.
Ez érthető, hiszen ha van egy házon belül elkészített technológia, ami megfelel a célra, akkor lehet spórolni a költségeken, és így nem kell például az Epic Games zsebét tömni, ha az Unreal Engine 5-öt használnák. A Microsoft esetében volt olyan komment, hogy az id Software-től az id Tech lehetne hasonló helyzetben, de ebből nem jött össze semmi…
Forrás: WCCFTech