A Path of Exile 2 alkotói beismerték, hogy a játékosok helytállóan kritizálták az RPG végjátékának magas nehézségi szintjét. Ennek ellenére a Grinding Gear Games szerint ez a kihívás szerves része az élménynek.
A Grinding Gear Games egy frissítést készített elő a Path of Exile 2-höz, amely számos fejlesztést tartalmaz a végjáték élményének javítására. Az akció-RPG több rajongói igényt is figyelembe vett, például új térképek, ellenőrzőpontok különböző területeken, a szörnyek változásai és általános fejlesztések formájában. Van azonban egy aspektus, amely a játékosok körében heves kritikát váltott ki, és amelyhez a készítők semmiképpen sem hajlandóak hozzányúlni: ez pedig a halál „súlyossága”.
Jonathan Rogers, a Path of Exile 2 rendezője egy Twitch-stream során nyilatkozott erről DarthMicrotransaction és GhazzyTV streamereknek adott interjújában (PC Gamer közvetítésével):
„A lényeg, hogy egyszerűen nem éreznénk ugyanolyannak. Az, hogy a halálnak tényleg van súlya, nagyon fontos elem” – magyarázta a beszélgetés során. „A Pinnacle főnökkel kapcsolatban arról beszélgettünk, hogy lehetővé tegyük-e a portálokat mindenhol, vagy hogy mindenhol legyenek ellenőrzőpontok… Végül arra jutottunk, hogy amennyire csak lehet, nem akarunk ebbe az irányba elmenni. Először alaposan leteszteltük ezt a Pinnacle-tartalmat, és meggyőződtünk arról, hogy ez valódi gazdasági értékkel bír, amit meg kell őrizni – eljutni odáig időbe telik, és ez számít.”
Rogers szerint a Path of Exile 2 kihívásokkal teli RPG-ként működik, mert „kell, hogy legyen valamilyen kudarc lehetősége”. Ez összefügg az XP-büntetéssel is, amely automatikusan csökkenti az értékeket, ha a játékos a végjáték során meghal. „Ennek a logikának egy része az, hogy ott tartson, ahol lenned kell, tehát ha állandóan meghalsz, valószínűleg nem vagy felkészülve arra, hogy tovább haladj az erőgörbén.”
Közben Mark Rogers, a csapat egy másik fejlesztője is hozzászólt az interjú során, saját véleményét megosztva, amely egybeesik a játékosok kritikáival:
„Jelenleg túl sokféle büntetés létezik” – jegyezte meg a Grinding Gear Games munkatársa. „Tehát, ha állandóan meghalsz, nem fogsz hozzájutni azokhoz az anyagokhoz, amelyekre szükséged van, és emiatt nem fogsz előrébb jutni… […] Úgy gondolom, hogy ha minden [aspektust] együtt nézünk, túl szigorú a rendszer, és szerintem a térképek eleje egyszerűen túl nehéz. Enyhítenünk kellene ezen, kicsit csökkentenünk [a nehézséget], majd fokozatosan növelni.”
A Grinding Gear Games figyeli a játékosok visszajelzéseit
A Grinding Gear Games nem fogja megváltoztatni a Path of Exile 2 azon filozófiáját, amely a halál fontosságát hangsúlyozza. Azonban a csapat szorosan figyelemmel kíséri a közösségi reakciókat a legújabb frissítéssel kapcsolatban, és a játékosok javaslatai alapján finomhangolják az élményt. Bár sok szempont változatlan marad az RPG-ben, elképzelhető, hogy a fejlesztők új funkciókat integrálnak, amelyek megkönnyítik a játékosok számára az előrehaladást.
Forrás: 3djuegos