A PC-s játékeladások tartják a frontot a játékiparban?

Miközben a konzolos eladások esetében nem tűnik valami fényesnek az eredmény, a PC-s értékesítések túl tudnak tenni rajtuk…

 

Matthew Ball, az Epyllion (egy befektetési stratégiai cég) vezérigazgatója egy prezentáció korai verzióját közzétette. Az előadás címe „A játékok állapota 2025-ben”. Az IDG-től, a Newzoo-tól és a Circanától (mindhárom piackutató cég) vett át adatokat, hogy összefoglalja a játékiparn nemzetközi piaci trendjeit. 2011 és 2021 között növekedést láthatunk, de azóta a növekedés belassult. Az elemzés szerint a PC-s játékok fényes pontként szolgálnak a folytatólagos növekedés érdekében, ugyanis most már a nem mobilos pénzforgalom esetében ez az éllovas, nem pedig a konzolos értékesítések. PC-n 2011-hez képest 2024-ben közel 50 milliárd dollárral költöttünk többet PC-s és konzolos játékokra.

2021 óta a konzolos növekedés belassult, ami érthető, ha figyelembe vesszük a PlayStation 5 és az Xbox Series eladásait. Az előző konzolgenerációhoz képest a jelenlegi konzoloból közel 7 millióval kevesebbet értékesítettek eddig! Az Epyllion szerint eközben a PC-s forgalom 20%-ot nőtt 2021 óta, miközben a konzolos eredmények stagnáltak. A PC-s növekedés a cég szerint számításbeli előnyök miatt történt: sokkal nagyobb a játékkatalógus, nagyobb a visszamenőleges támogatás, könnyebben elérhetőek az internetes böngészők, közösségi platformok, továbbá az élő közvetítések használatához szükséges szoftverek, illetve érthető módon a teljesítmény is sokkal magasabb tud lenni az erősebb konfigokon.

A PC-s momentum még mindig növekszik a konzolos címek PC-s megjelenése miatt, továbbá a hordozható PC-k, a SteamOS, továbbá a Roblox is szerepet játszik ebben. Többszáz millió kiskorú, aki a Robloxon nő fel, nem nagyon fog kérni 500 dolláros konzolt, hogy AAA játékokat futtasson rajta. De nincs nagyon egyetértés abban, hogy a konzolos vagy PC-s piac-e a nagyobb: 2023 augusztusában a Newzoo azt mondta, hogy a konzolos játékeladások 56,1 milliárd dollárt hoztak össze, míg a PC-sek csak 40 milliárdot.

„Az IDG-t általában az iparágban az eladások nyomon követésére vonatkozó rekordforrásnak tekintik, ezért elsősorban az ő becslésükre támaszkodtam. Ha megnézzük a Pelham Smithers-t, egy magán kutatási ügynökséget/bankot az Egyesült Királyságban, amit a Financial Times szokott használni, és amit a Bloomberg használ (és ténylegesen a Bloomberg Terminálon keresztül is átviszi), ők valójában a PC-t 50%-kal nagyobbnak tartják, mint a konzolokat. Az IDC viszonylag közel áll az IDG-hez, de nem azonos,” mondta Ball a PC Gamer-nek e-mailben. Ball szerint van egy kis egyet nem értés. A kínai eladások nyomkövetésében lehetnek eltérések, és Ball szerint ezek főleg PC-n AA/AAA szinten vannak.

Ami a PC-s játékok jövőjét illeti, Ball elmondta, hogy bízik az Epyllion által felvázolt, a PC-s játékpiac még mindig erősödő növekedési előnyeiben…

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu