A Games Workshop annyira elismerően fogadta az új Warhammer-játék sikereit, hogy már most keresik a lehetőséget arra, hogy a következő „slágerük” is meglegyen.
Már hallottuk, hogy a Saber Interactive külső nézetes lövöldözős játéka egyetlen nap alatt 2 millió eladást hozott össze. A Warhammer 40K: Space Marine 2 lendülete nem állt meg, ugyanis november végére már 5 milliónál tartott. Ez lett 2024 egyik legtöbbet eladott játéka, és ez a Games Workshopnak is kedvezett. Övék a Warhammer licensz, és kedden közölték a féléves üzleti jelentésüket. Ebben pedig lényegében kifejezték, hogy már keresik a következő, hasonlóan nagy sikereket összehozó Warhammer-játékot:
„A vizsgált időszakban licencpartnereink két új videojátékot dobtak piacra: a Warhammer 40,000: Space Marine 2-t, egy külső nézetes lövöldözős játékot PC-re és konzolra, valamint a Warhammer 40,000: Speed Freeks-et, egy harci versenyjátékot. A Space Marine 2 sikere nyomán szerzett jogdíjbevételek mellett a már meglévő játékok továbbra is hozzájárulnak a bevételhez. Elismerjük, hogy a Warhammer ilyen sikerei nem magától értetődőek a videojátékok világában. Nyilvánvaló, hogy keressük a következőt. A jogdíjbevételek előrejelzésekor továbbra is óvatosak maradunk. […]
A jogdíjbevételekből származó licencbevétel az időszakban 18 millió fonttal 30,1 millió fontra nőtt (változatlan árfolyamon 19,3 millió fonttal 31,4 millió fontra). A jogdíjbevételek elszámolása az IFRS 15 „Vevőkkel kötött szerződésekből származó bevételek” című standarddal összhangban történik; a garanciális bevételeket teljes egészében a szerződés kezdetén számolják el, amennyiben a szerződésben foglalt teljesítési kötelezettségek teljesültek, a további szerzett bevételeket pedig akkor számolják el, amikor azok megbízhatóan mérhetők a licencbevevők jelentését követően. A megkeresett bevétel 26,1 millió font volt (2023/24: 5,9 millió font), a növekedés főként a Warhammer 40,000: Space Marine 2-ből származik,” írta a Games Workshop.
A Games Workshopnak igaza van az ilyen sikerek változékonyságát illetően. Az elmúlt bő évtizedben rengeteg Warhammer és Warhammer 40K játék született, de egyetlen cím sem érte el ezt a kereskedelmi sikert. Ezért nem lesz könnyű feladatuk!
Forrás: WCCFTech