Úgy tűnik, hogy a Dragon Age 4 nem nagyon hozta el azt, amiben a BioWare és az Electronic Arts reménykedett.
Corinne Busche 2022 februárja óta dolgozott a Dragon Age: The Veilguardon. Tehát kb. két és fél éven keresztül volt a játék rendezője, és mivel a Dragon Age legújabb epizódja többszöri rebooton esett át (először egyjátékosnak tervezték, aztán majd élő szolgáltatásos [live sevice] modellre faragták át, majd vissza az egyjátékos koncepcióra), ő az utolsó koncepció esetében állt a projekt élén.
Viszont először azt lehetett hallani, hogy Busche a következő hetek során távozni fog a BioWare-től. A stúdió korábban nem tudott hibázni, ugyanis egymás után érkeztek tőlük a remek RPG-k (a Mass Effect-trilógia előtt a Jade Empire is ilyen volt, például). Az Eurogamer szerint a Dragon Age: The Veilguard bolti teljesítménye (azaz az eladásai) nem játszanak szerepet Busche távozásában, de azért ezt nehezen tudjuk elhinni, ugyanis a kiadó éppenséggel pont az az Electronic Arts, ami az évente megjelenő sportjátékaiba két marokkal szórja a mikrotranzakciókat (Ultimate Team).
Csakhogy közben történtek fejlemények! Busche megerősítette az Eurogamernek, hogy maga mögött fogja hagyni a BioWare-t! Egy olyan ajánlatot kapott, hogy egy új RPG-t építhet, és ez visszautasíthatatlannak tűnt. (Csak nem a Tencent vagy a NetEase, azaz a két kínai cég valamelyike volt az, aki el tudta csavarni Busche fejét? Nem tartjuk lehetetlennek.) Szóval a BioWare, és minden bizonnyal az Electronic Arts is a múlté.
„A dolog lényege a saját kiteljesedésemről szólt. Megtettem, amit a BioWare-nél elhatároztam. Azt, hogy bejöjjek és segítsek jó útra téríteni a hajót. Imádom a Dragon Age-et és a BioWare-t, így a lehetőség, hogy a játékot egy megfelelő minőségű egyjátékos RPG-vé alakítsam vissza, életre szóló kiváltság volt. Kemény küzdelem volt, hiszen az ilyen viharos fejlesztési ciklusokkal rendelkező játékok ritkán érnek célba, és még ritkábban teljesítenek jól. Mi, mint egy csapat, megcsináltuk. És nehéz volt. Megviselte a munkámat. A BioWare-nek kulturálisan még mindig rengeteg munkája van, de úgy gondolom, hogy most már jó úton járnak. Ami engem illet, a távozásom önkéntes volt, mivel olyan lehetőséget kaptam, amit nem tudtam visszautasítani. Ennél többet most nem szeretnék mondani, de számíthattok rá, hogy a CRPG térben és a nagyszerű karakterek hagyományainak fenntartásával,” nyilatkozta az Eurogamernek Busche.
Sok sikert akkor neki.
Forrás: WCCFTech