Nem véletlenül lett mém az, hogy vajon egy PC futtatni tudja-e a Crysist, ugyanis a magasabb grafikus preseteken egy akkori konfig is elvérzett!
A PCGamer interjút készített Cevat Yerlivel, aki a Crysis rendezője, továbbá a Crytek alapítója volt. Yerli szerint a 2007-ben megjlelent FPS legendássá vált amiatt, hogy mennyire nehezen lehetett akkoriban működésre bírni, ugyanis a legmagasabb beállításokat a 2010-es és azutáni hardverre tervezték, de azért egy 2020-as videóban a Digital Foundry szerkesztői bemutatták, hogy egy 2007-es konfigon 30 FPS alatt lehetett futtatni a High presettel a Crysist.
„Biztos akartam lenni abban, hogy a Crysis nem öregszik, hogy jövőbiztos legyen, vagyis ha három év múlva játszom vele, jobban nézzen ki mint akkor. Sokan megpróbálták azonnal kimaxolni a Crysis-t, én pedig azt mondtam, hogy nem ezért építettük fel az Ultra vagy Very High grafikus presetet. Ez volt ez az ambivalens fajta mém, ami jó és rossz is volt, de én igazából élveztem. Tavaly Jensen Huang az Nvidiától bejelentett egy új GPU-t, és azt mondta, hogy igen, és ez képes futtatni a Crysist!”, mondta Yerli.
Korábban írtuk már, hogy a Crytekkel elszaladt a ló technológiailag, ugyanis például az árnyékok és shaderek tekintetében még Yerli is beismerte, hogy kissé túlzásba vitte a stúdió. A csapat kiutazott Haitira, hogy a trópusi környezetet dokumentálni tudja, és ez befolyással volt arra, hogy a Crytek korán adoptálta a dinamikus megvilágítás technológiáját, ami hardverileg nagyobb terhelés volt az „előre beállított” fényekhez képest. Még a felszín alatti fényszórás is alkalmazva lett, hogy az a puha, zöld átlátszóság, amikor a nap egy falevél mögött van, megfelelően szépnek hasson. Ez a technológia az engine-ekben már létezett, de lassú volt, és senki nem csinálta meg ilyen méretben előttük.
Talán nem véletlenül készült a Crysisból remasterelt verzió. Csakhogy mostanában az Indiana Jones and the Great Circle tölti be a Crysis szerepét (még egy RTX 4090 sem tartja a lépést…).
Forrás: PCGamer