A Code Violet fejlesztői elárulták, hogy egy nagyon konkrét etikai probléma miatt nem adják ki PC-re a játékot!

A Dino Crisis szellemi örökösének tekinthető Code Violet című játék fejlesztői szerint a „vulgáris” modok az oka annak, hogy nem készül PC-s port. A TeamKill Media kijelentette, hogy nem akarja, hogy „szexuális modok” befolyásolják művészi elképzeléseiket és a szinkronszínészeik tiszteletét.

 

A videojátékos modok áldásként és átokként is tekinthetők. Egyrészt minőségi fejlesztéseket, hibajavításokat kínálnak a gyengébb PC-s portokhoz, másrészt a különös internetes viccek és fétisek színtereivé válnak (elég csak a Thomas, a gőzmozdony-modokra vagy az NSFW Skyrim modok sokaságára gondolni).

Nem ez az első eset, hogy a fejlesztők aggodalmukat fejezik ki a modok miatt: korábban a Final Fantasy 7 Rebirth rendezője, Naoki Hamaguchi, és a Final Fantasy 16 rendező-producere, Naoki Yoshida is udvariasan kérte a moddereket, hogy tartsák tiszteletben a játékukat. Pár éve pedig a Judgement című játék színészének, a híres japán celebnek, Takuya Kimurának az ügynöksége is ellenezte a PC-s portot, attól tartva, hogy a színész hasonmását nem megfelelő módon használhatják fel.

Ennek ellenére eddig nem emlékszünk olyan esetre, amikor egy fejlesztő kifejezetten trágár modokra hivatkozva utasította volna el a PC-s verziót. Mostanáig.

A Dino Crisis szellemi örökösének tartott Code Violet fejlesztője, a TeamKill Media az X-en (korábban Twitter) közölte, hogy nem készítik el a játék PC-s változatát, mivel nem akarják, hogy „koszos modder kezek” beszennyezzék alkotásukat. „Azoknak, akik a Code Violet PC-s verzióját kérik tőlünk: az ok, amiért nem hozzuk el PC-re, az, hogy nem szeretnénk, ha a főszereplőkről, illetve más karakterekről vulgáris modok készülnének” – állt a bejegyzésben.

„Mélyen tiszteljük a szinkronszínészeinket és -színésznőinket, valamint a játék és a történet művészi látásmódját, és határozottan elutasítunk minden olyan próbálkozást, amely ezt szexuális modokkal tönkretenné. Nem éri meg az extra pénzt, ha emiatt viccet csinálnak a művészetünkből, és esetleg veszélybe sodorják a szinkronszínészek jó hírét.”

A TeamKill ezt követően újabb bejegyzésben próbálta megvédeni álláspontját: „Nem vagyunk PC-játékosok vagy a PC-platform ellen. Nem vagyunk a modderekkel vagy a vicces modokkal szemben sem. De 100%-ig elutasítjuk a pornográf modokat… pont.”

Valahol megértem a fejlesztők álláspontját: szép gesztus kiállni azok mellett, akik életre keltik a játékukat, és természetesen joguk van megvédeni azt a víziót, amit megálmodtak. Ugyanakkor kissé rövidlátónak tűnik, hogy a PC-s közösséget kizárólag a „degenerált” modokkal azonosítják. Az egész PC-s port elutasítását egy modder közösség kis részének viselkedésére fogni számomra furcsának hat, és a második, enyhébb nyilatkozatuk is inkább mutogatásnak tűnik, mint valódi megbékélésnek.

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu