Állítólag a Sony két élő szolgáltatásos játékon dolgozó csapata előzetes értesítés nélkül szembesült a törléssel. Jason Schreier, a Bloomberg újságírója azonban ezt cáfolja, és állítja, hogy a csapatokat tájékoztatták, mielőtt a cikk megjelent volna.
A múlt héten a Bloomberg újságírója, Jason Schreier arról számolt be, hogy a Sony törölte a Bend Studio és a Bluepoint Games által fejlesztett két élő szolgáltatásos játékot. Ezt később egy Sony-szóvivő is megerősítette.
Bár Schreier cikke nem részletezte a játékokat, a BlueSky közösségi oldalon később megerősítette, hogy a Bluepoint egy élő szolgáltatásos God of War játékon dolgozott.
Most azonban egy másik újságíró, Jeff Grubb, a Game Mess Mornings című műsorában azt állította, hogy a fejlesztőcsapatok a játékok törléséről szóló hírt a nyilvános bejelentéssel egy időben tudták meg.
„Egy kicsit utánajártam ennek,” magyarázta Grubb. „Igen, ez mind igaz. A két stúdió ugyanabban az időben értesült, mint mindenki más, így az ott dolgozók ma arra fognak bemenni, hogy ‘Oké, mihez kezdjünk most?’
„És ami valószínűleg következik, hogy egy új ötletet kell kidolgozniuk a Sony számára, miközben a helyzet jelentősen megváltozott,” tette hozzá.
Grubb szerint mindkét stúdiónak nehezebb lesz új projektet bemutatnia a Sony-nak, mivel az élő szolgáltatásos játékok bezárása után nem világos, milyen típusú projekteket támogatna a cég.
„Néhány évvel ezelőtt elég volt egy élő szolgáltatásos játékkal előállni, és mondani, hogy ‘Ez egy élő szolgáltatásos játék, tudjuk, hogy erre kíváncsiak vagytok. Használhatjuk a God of War IP-t? Tudjuk, hogy erre is nyitottak vagytok.’ Ezután zöld utat kaptak, költségvetést, finanszírozást, bővíthették a stúdiót, új embereket vehettek fel, és az ott dolgozók biztonságban érezhették magukat,” magyarázta Grubb.
„Most viszont vissza kell térniük az alapokhoz, és egy olyan ötletet kidolgozniuk, amit a PlayStation el akar fogadni, miközben senki sem tudja, pontosan mire kíváncsiak. Ez egy nehéz helyzet,” fejezte be.
A Sony szóvivője megerősítette, hogy a játékokat „egy közelmúltbeli felülvizsgálatot követően” törölték, de hangsúlyozta, hogy egyik stúdió sem fog bezárni emiatt.
„A Bend és a Bluepoint rendkívül tehetséges csapatok, akik értékes tagjai a PlayStation Studios családjának. Szorosan együttműködünk mindkét stúdióval annak érdekében, hogy meghatározzuk a következő projektjeiket,” mondták a Bloombergnek.
Forrás: VideoGameChronicles