A Final Fantasy VII Rebirth rendezője is kiáll a modok mellett

„Tisztelem a modokat, életet adnak a PC-nek.” A modok elleni örökös keresztes hadjárathoz egy szövetséges és egy védelmező csatlakozott a Final Fantasy VII Rebirth rendezőjének személyében. Naoki Hamaguchi egyértelművé tette, hogy maga is PC-játékos, és használ modokat, de ezen túlmenően is fontosnak és szükségesnek tartja ezeket az alkotásokat.

 

A modok szerves részei a PC-s játékvilágnak. Megjelenési formájuk sokféle: a játékmenet minőségét javító egyszerű modoktól kezdve egészen az olyan óriási bővítményekig, amelyek szinte egy új játék tartalmát adják hozzá. Ennek ellenére számos stúdió folytatja a játékosok által készített alkotások elleni keresztes hadjáratát. Ebben a szeretet és gyűlölet között egyensúlyozó környezetben tette világossá a Final Fantasy VII Rebirth rendezője, Naoki Hamaguchi, hogy nemcsak támogatja a modokat, hanem úgy gondolja, hogy ezek pozitív hatással vannak a játékok megítélésére és hosszú távú fennmaradására is.

Az elmúlt hetekben ismét előtérbe került a vita arról, hogy a modok jók-e vagy rosszak. A legfrissebb esetek között szerepel a Rockstar által törölt Liberty City mod, valamint a Code Violet alkotóinak döntése, akik azért mondták le a játék PC-s megjelenését, mert attól tartottak, hogy a játékosok túlságosan kreatívak lesznek a főszereplőre vonatkozó provokatív modok készítésében. Mindkét eset intenzív vitát generált, és leginkább a játékosok elégedetlen pillantásait vonta magára.

Bár a Square Enix sorozatának producere, Naoki Yoshida arra kérte a Final Fantasy XVI rajongóit, hogy ne essenek túlzásba a „furcsa modokkal” kapcsolatosan, mégsem tagadta, hogy ezen projektek létezése gazdagítja a játékélményt – ebben pedig az említett Hamaguchi is egyetért. Az Automaton magazinnak adott interjúban a nemrég PC-re is megjelent Final Fantasy VII Rebirth rendezője elismerően beszélt a modding közösségről, és személyes nézőpontot is megosztott a helyzetről.

„Mivel magam is játszom PC-n, néha használok modokat” – vallotta be Hamaguchi. „Tudom, hogy a modokat a közösség elfogadja, és sok játékos számára szórakozást nyújtanak; ezt pozitív dolognak tartom.” Ezzel a kijelentéssel a rendező nyitott hozzáállást mutatott a játékok módosításának kérdésében, kiemelve azok értékét a PC-s ökoszisztémában.

 

A modok nem csak tartalmat adnak hozzá, hanem javítják is a játékokat

 

A rendező hangsúlyozta a modok sokszínűségét, amelyek között olyanok is találhatók, amelyek a felhasználói felületet javítják, vagy éppen drasztikus változtatásokat hajtanak végre, például jelmezeket vagy játékmeneti mechanikákat módosítanak. „Vannak modok, amelyek bizonyos játékosokat meglephetnek, ezért arra biztatom a felhasználókat, hogy nézzék meg, mit telepítenek, és az alkotókat, hogy tartsák szem előtt a közönségüket.”

Ezenfelül Hamaguchi kiemelte a modok alapvető szerepét a PC-piac fejlődésében. „Tisztelem a modding közösséget” – jelentette ki. „A modok kulcsszerepet játszottak a PC-piac felemelkedésében. Az olyan címek, mint a Fallout vagy a The Elder Scrolls, a modderek kreativitásának köszönhetően őrizték meg relevanciájukat még évekkel a megjelenésük után is.”

Végül Hamaguchi arra is rámutatott, hogy a modding közösség milyen gyorsan képes hibákat kijavítani a fejlesztőcégekhez képest. „Az önkéntes közösségek általában gyorsabban reagálnak, mint a cégek, ami izgalmas légkört teremt” – mondta. „Szerintem ez egy lenyűgöző piac” – zárta gondolatait.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu