DOOM: The Dark Ages: Drasztikus és fontos döntéseket hoztak a fejlesztők a játékmódok tekintetében!

„Ez lehetővé tette, hogy jobb egyjátékos játékot készítsünk.” A DOOM: The Dark Ages alkotói az online mód feláldozásával az epikus történetet és a szórakozást helyezték előtérbe. A 3DJuegos interjúnk során az id Software világossá tette: „felszabadulás volt megszabadulni a multitól.”

 

Habár már láthattuk a játékot a 2024-es Xbox Games Showcase-en, a DOOM: The Dark Ages továbbra is képes libabőrt okozni. Az id Software új lövöldözős játéka tegnap az Xbox Developer Directen szerepelt, ahol bejelentették a várva várt megjelenési dátumot, és új játékmenet-bemutatóval is kedveskedtek a rajongóknak. Az új rész egyik legnagyobb újdonsága – vagy inkább hiányossága – a többjátékos mód teljes elhagyása, amely még a 2016-os játékban jelen volt, de az Eternal-ban már nem. Az ok egyszerű: nincs értelme a multiplayerre fókuszálni, ha ez a történet mód kárára megy.

Ahogyan Marty Stratton, a stúdió vezetője elmondta egy zárt ajtók mögötti eseményen, ahol Alejandro Pascual fejlesztővel is beszélgettek, a multiplayer elhagyása lehetővé tette a csapat számára, hogy egy nagyobb és ambiciózusabb élményt nyújtsanak. „Szerettünk volna szabad kezet kapni ahhoz, hogy olyan élményeket hozzunk létre, mint a robot és a sárkány, amelyek mini-játékokként működnek a kampánymódon belül” – magyarázta Stratton.

A kreatív igazgató, Hugo Martin hozzátette, hogy ez a döntés lehetővé tette, hogy minden erőforrást a valaha volt legteljesebb kampány létrehozására fordítsanak. Az online mód hiánya, bár nem újdonság, szimbolikus jelentőségű. Az Eternal esetében egy erős online módot, az Invasion-t jelentették be, amelynek fejlesztése azonban problémás volt, és végül 2021-ben törölték. Nem meglepő tehát, hogy a harmadik rész esetében már a kezdetektől elhagyták a multiplayer lehetőséget.

 

A DOOM új része nem lesz nyílt világú játék

 

Egy másik fontos szempont, hogy a DOOM: The Dark Ages nem nyílt világú játék lesz. Bár a sorozat eddigi legnagyobb pályáit foglalja magában, az id Software tisztázta, hogy a játék hagyományosabb struktúrát követ majd, nagy felfedezhető területekkel, de a Skyrim-hez vagy az Assassin’s Creed-hez hasonló teljes szabadság nélkül. „Ez határozottan nem nyílt világú játék, de ez a legkiterjedtebb világ, amit valaha építettünk” – jegyezte meg Stratton.

Az új játékmenet-megközelítés nyitottabb harci területeket és több célpontot kínál, amelyeket tetszőleges sorrendben teljesíthetnek a játékosok, így meghatározhatják saját fejlődési stílusukat. Ezenkívül a fejlesztési rendszert is leegyszerűsítették, hogy elkerüljék a túlterhelt testreszabást, amely az Eternal esetében túl sok képesség és valuta miatt megnehezítette a játékmenetet.

Végezetül a sorozat jövőjét illetően az id Software nem erősítette meg, hogy a DOOM: The Dark Ages lezárná a franchise ezen korszakát. „Nem terveztük semminek a végét” – mondta Martin, jelezve, hogy a DOOM-univerzumban még rengeteg lehetőség rejlik. A játék május 15-én érkezik Xbox Series X/S, PS5 és PC platformokra, és már az első napon elérhető lesz a Game Passban.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu