A Square Enix arra a kérdésre is válaszolt, hogy szükségünk lesz-e a PlayStation 6-ra, hogy azon láthassuk a remake projekt utolsó részét, vagy sem.
Hamaguchi Naoki (a rendező), illetve Kitase Yoshinori (a producer) a 4Gamer.netnek adott interjút, ami bár többnyire a Final Fantasy VII Rebirth PC portjáról szólt, kitért arra is, hogy a Final Fantasy VII remake projekt harmadik része hogyan áll: „Ami a harmadik játékot illeti, közvetlenül a Final Fantasy VII Rebirth befejezése után kezdtünk el dolgozni rajta (március vagy áprilisa körül), tehát már körülbelül kilenc hónapja fejlesztjük. A tavalyi célunk az volt, hogy megszilárdítsuk azt a játékélményt, amit a Remake-projekt harmadik részével megcéloztunk, és egy nagyszerű alapot hoztunk össze, amely összhangban van a csapat általános irányvonalával és víziójával. Idéntől kezdve a játék építésének és finomításának szakaszába léptünk az általunk felállított terv alapján, és a fejlesztés zökkenőmentesen és jó ütemben halad, követve az eredetileg meghatározott ütemtervet,” mondta Hamaguchi.
„Amikor nagy, történetvezérelt RPG-projektekről van szó, a fejlesztés üteme nagyban függ attól, hogy maga a történet teljesen le van-e zárva. A harmadik játék történetét illetően, miután megkaptam a forgatókönyvet Nojima Kazushige forgatókönyvírótól, megkértem, hogy adjon neki egy nagyobb teljességérzetet, mivel ez az utolsó játék. Ezt néhány napja fejeztük be, úgyhogy úgy érzem, hogy a dolgok zökkenőmentesen haladnak,” tette hozzá Kitase, aki hozzátette, hogy nem fog folytatódni a trend, így ez nem lesz next-gen-exkluzív epizód, ahogy a Final Fantasy VII Rebirth is átugrotta a PlayStation 4-et.
Miért jönnek ki a Final Fantasy VII Remake játékai PC-re? Hamaguchi ezt lényegében a Sony-ra kente: „A Final Fantasy brand és a franchise, és ezen keresztül a Square Enix nagyon erős partnerséget épített ki a Sony Interactive Entertainmenttel (SIE). Nagyon remélem, hogy ez a jövőben is folytatódik. Ugyanakkor az is igaz, hogy már nem abban a korszakban vagyunk, amikor a játékra alkalmas hardverek korlátozása csak jelentős előnyökkel jár. Sőt, egyre több olyan esetet látunk, amikor a SIE címei a PlayStation 5 mellett PC-re is megjelennek. A Remake projekt révén mi is felismertük ezt a változást, és cégként bejelentettük, hogy a multiplatformos fejlesztés felé fogunk orientálódni. Az új IP-ket ennek mentén fogjuk fejleszteni, így személy szerint esélyét látom annak, hogy a konzolos és PC-s verziók a jövőben egyszerre, vagy rendkívül közel egymáshoz jelenjenek meg.”
Hamaguchi arról is beszélt, hogy a Square Enix úgy tervezi, hogy a játékokat több platformon fogja kiadni, hogy többen is élvezhessék azokat. Bár nem tehet ígéretet, azt szeretné a csapata, ha a lehető legtöbben játsszák, és ezért mindent meg fognak tenni. Talán lesz Xbox verzió is…?
Forrás: Gematsu