MOZI HÍREK – Egy Bruce Willis-film rendkívül rövid törölt jelenete 200,000 dolláros pert eredményezett a Black & Decker részéről. A cég azért fizetett, hogy lássa John McClane-t használni az egyik fúrógépét a Die Hard 2: Az élet mindig drága című filmben, de három nappal a premier előtt megtudták, hogy ez mégsem fog megtörténni.
Tudod, mi az a termékelhelyezés? Ha a ’90-es években nőttél fel, és néztél klasszikus amerikai sorozatokat, mint például a Családi kör, akkor biztosan ismerős ez a fogalom. Emilio Aragón legendás családi szériája kiváló példája volt annak a reklámozási gyakorlatnak, amikor a képernyőn természetes módon helyeznek el egy terméket, amelyet el akarnak adni. Gyakran még a színészek is interakcióba lépnek ezekkel az eszközökkel. Ez a módszer annyira jövedelmező, hogy hatalmas összegeket fizetnek érte, sőt, még a nagy mozifilmek forgatókönyvére is hatással lehet, mint például a Die Hard 2: Az élet mindig drága esetében.
A rács, amit nem láttunk McClane kezében
Ebben a filmben, amely, mint emlékszünk, egy repülőtéren játszódik, John McClane (Bruce Willis) kénytelen volt lopakodni és elkerülni, hogy a rosszfiúk elkapják, így újra megmentve a karácsony estét. Ebben a kontextusban elég látványos lett volna, ha a főszereplő egy légcsatorna rácsát nyitja ki egy Black & Decker fúróval, mint egy igazi Batman az Arkham Asylumban. A cég rengeteget fizetett ezért a jelenetért, és még egy párhuzamos kampányt is elindított, hogy a legtöbbet hozza ki ebből.
A probléma akkor merült fel, amikor három nappal a premier előtt a cég megtudta, hogy az a rövidke jelenet, amely valószínűleg csak néhány másodpercig tartott volna, teljesen kikerült a végső vágásból. Hogy miért döntöttek így, nem tudni, de a végeredmény egy hatalmas űr lett a Black & Decker terveiben, és a cég nem fogadta el az „Elnézést, előfordul az ilyesmi a filmeknél” magyarázatot. Beperelték a 20th Century Foxot, és végül kártérítést kaptak.
Ahogy a Far Out Magazine jelentette, a vállalat nem volt hajlandó kifizetni a 20,000 dolláros megegyezett összeget a termékelhelyezésért (ami érthető), és beperelte a filmstúdiót, valamint a közvetítő marketingügynökséget 150,000 dollárra, „hitelességvesztésre” hivatkozva. Az ügy soha nem került bíróság elé, mivel a felek megegyeztek egy ismeretlen összegben, de ez az első ilyen jellegű per volt, amely valószínűleg sokkal részletesebb megállapodásokat eredményezett a későbbiekben.
Az apák napi tökéletes ajándék, ami nem lett az
De miért is volt ennyire dühös a Black & Decker, amikor még ki sem fizették a megállapodott összeget? Ahogy korábban említettük, a cég hatalmas kampányt indított a film premierjére és az amerikai apák napjára, amely 200,000 dollárba került. Ez többek között azt jelentette, hogy az „Univolt” névre hallgató fúrójukat 17,000 boltban tették elérhetővé. Ez lett volna a tökéletes ajándék az adott hetekben, de a jelenet utolsó pillanatos kivágása meghiúsította ezt a tervet. Sajnos az interneten nem találtam meg azt a törölt jelenetet, amely ilyen konfliktust okozott.
A Die Hard 2: Az élet mindig drága című filmben McClane kénytelen karácsony estét egy terrorista csoport és annak vérszomjas vezetője (William Sadler) elleni harccal tölteni, akik elfoglaltak egy nagy nemzetközi repülőteret. A film hatalmas kasszasiker lett, és a közönség is imádta: a 70 millió dolláros költségvetésből több mint 240 millió dolláros bevételt termeltek, részben az olyan üzleteknek köszönhetően, mint a fent említett Black & Decker megállapodás. A filmet ma a Disney+ kínálatában lehet megtekinteni.
Forrás: 3djuegos