Érthető abból az okból, ha figyelembe vesszük, hogy az infláció öt év alatt mennyit tud dobni a költségeken, de ezt leszámtva kissé merész az, amit az Arkane egyik korábbi tervezője állít!
A Dishonored 2 nem fogyott valami jól, holott minőségileg nem nagyon érhette szó a ház elejét. Ha nem lett volna a sorozat reputációja, ami minőségileg védelmet jelentett, illetve az, hogy az Arkane mindig is a Bethesda legkifinomultabb játékait hozta össze, talán az Arkane Lyon ma már nem létezne! (Az Arkane Austin pedig már be lett zárva.) Ezt Julien Eveillé állítja. Ő korábban a Dishonored 2 minőségellenőrzési csapatában dolgozott, mielőtt a Dishonored: Death of the Outsider tervezőinek egyike lett. Ez sem robbantott nagyot, pedig minőségileg ez sem gyengélkedett.
„Kicsit furcsa és különös volt. Azt hiszem, amikor a Bethesda a számokat nézte, azt gondolták, hogy oké, a The Elder Scrolls V: Skyrim ennyi példányban fogyott. És kevesebből valósult meg mint a Dishonored 2. Szóval kérdéseket tettek fel. A vezetői kiadások szempontjából van értelme feltenni ezeket a kérdéseket: „Miért kellene veletek folytatnunk?”. De tudtuk, hogy egyfajta minőségbiztosítási pecsétet kaptunk, hiszen olyan játékokat készítettünk, amelyek talán a legkifinomultabbnak számítanak az egész Bethesda-katalógusból,” mondta Eveillé.
A Dishonored esetében a káosz sokkal precízebb volt (kivitelezésileg is), és a szabályrendszer is szigorúbb volt, de a Skyrimhoz hasonlóan ugyanannyi lehetőséget adott arra, hogy kalamajka keletkezzen. Ez egyfajta hírnevet eredményezett a stúdiónak, ami így megmenekült. Eveillé hozzátette, hogy a stúdió igazgatója, Dinga Bakaba hogyan lépett elő és adta vissza a bizalmat a felső vezetésnek az alapító, Raphael Colantionio távozását követően, aki azóta a WolfEye Studios alapítója lett. Akkoriban az Arkane emberei arra akartak koncentrálni, amiről a stúdió ismert volt, nem pedig olyan trendeket kergetni mint az élő szolgáltatású (live service) játékok. Ez pedig Eveillé szerint döntő fontosságú volt a stúdió jövőbeli sikere szempontjából.
Az Arkane Lyon most a Marvel’s Blade-en dolgozik amúgy.
Forrás: PCGamer