Dishonored 2: a Skyrimnél is drágább volt az Arkane játékának fejlesztése?

Érthető abból az okból, ha figyelembe vesszük, hogy az infláció öt év alatt mennyit tud dobni a költségeken, de ezt leszámtva kissé merész az, amit az Arkane egyik korábbi tervezője állít!

 

A Dishonored 2 nem fogyott valami jól, holott minőségileg nem nagyon érhette szó a ház elejét. Ha nem lett volna a sorozat reputációja, ami minőségileg védelmet jelentett, illetve az, hogy az Arkane mindig is a Bethesda legkifinomultabb játékait hozta össze, talán az Arkane Lyon ma már nem létezne! (Az Arkane Austin pedig már be lett zárva.) Ezt Julien Eveillé állítja. Ő korábban a Dishonored 2 minőségellenőrzési csapatában dolgozott, mielőtt a Dishonored: Death of the Outsider tervezőinek egyike lett. Ez sem robbantott nagyot, pedig minőségileg ez sem gyengélkedett.

„Kicsit furcsa és különös volt. Azt hiszem, amikor a Bethesda a számokat nézte, azt gondolták, hogy oké, a The Elder Scrolls V: Skyrim ennyi példányban fogyott. És kevesebből valósult meg mint a Dishonored 2. Szóval kérdéseket tettek fel. A vezetői kiadások szempontjából van értelme feltenni ezeket a kérdéseket: „Miért kellene veletek folytatnunk?”. De tudtuk, hogy egyfajta minőségbiztosítási pecsétet kaptunk, hiszen olyan játékokat készítettünk, amelyek talán a legkifinomultabbnak számítanak az egész Bethesda-katalógusból,” mondta Eveillé.

A Dishonored esetében a káosz sokkal precízebb volt (kivitelezésileg is), és a szabályrendszer is szigorúbb volt, de a Skyrimhoz hasonlóan ugyanannyi lehetőséget adott arra, hogy kalamajka keletkezzen. Ez egyfajta hírnevet eredményezett a stúdiónak, ami így megmenekült. Eveillé hozzátette, hogy a stúdió igazgatója, Dinga Bakaba hogyan lépett elő és adta vissza a bizalmat a felső vezetésnek az alapító, Raphael Colantionio távozását követően, aki azóta a WolfEye Studios alapítója lett. Akkoriban az Arkane emberei arra akartak koncentrálni, amiről a stúdió ismert volt, nem pedig olyan trendeket kergetni mint az élő szolgáltatású (live service) játékok. Ez pedig Eveillé szerint döntő fontosságú volt a stúdió jövőbeli sikere szempontjából.

Az Arkane Lyon most a Marvel’s Blade-en dolgozik amúgy.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu