Ninja Gaiden 2 Black: A csoda, ami nem mindenkinek okoz örömet

A Ninja Gaiden 2 Black megjelenése maga a csoda, de az Xbox 360-as eredeti verzióval való párhuzamos játék sok rajongónak csalódást okozhat. Bár a Team Ninja végleges változatként reklámozza, a Sigma kapcsán felmerült hibák közül néhány itt is jelen van.

 

A Ninja Gaiden franchise rajongói most igazán ünnepelhetnek: az elmúlt hónapokban három nagy bejelentés is érkezett a sorozathoz. Mégis, vegyes érzésekkel ültem le ehhez az íráshoz, hiszen a Ninja Gaiden 2 Black váratlan megjelenése után izgatottan vetettem bele magam, de a végére elkerülhetetlenül csalódnom kellett.

A Ninja Gaiden sorozat végtelen vitái

 

A Team Ninja, miután az eredeti alkotó, Tomonobu Itagaki elhagyta a csapatot, számos kritikát kapott a Ninja Gaiden játékok újragondolt verziói miatt. A Black az első rész esetében azért vált legendává, mert még szigorúbb kihívások elé állította a játékosokat, míg a Sigma ennek az ellenkezőjét tette: a szélesebb közönség elérése érdekében leegyszerűsítette a játékmenetet. A Ninja Gaiden II pedig még ennél is megosztóbb lett: a brutalitás szintjét drasztikusan csökkentették, fölösleges szekvenciákkal és középszerű főellenfelekkel toldották meg, miközben jelentősen csökkentették az ellenségek számát – a megmaradók életerejét viszont a duplájára növelték.

Az ellenségek kevesebb száma egyre szembetűnőbbé válik, ahogy a játék halad előre. A Team Ninja ezt a döntést azzal magyarázta, hogy technikai korlátok miatt nem tudtak egyszerre több ellenfelet megjeleníteni. Ez akár igaz is lehet, de nem hiszem, hogy ez az egyetlen ok. A Ninja Gaiden 2 Black remake, amelyet Yosuke Hayashi vezetésével készítettek, bizonyos mértékig visszahozza az eredeti játék véres hangulatát és az új karaktereket, de még mindig nem tudja megidézni az eredeti részek nyomasztó intenzitását.

A Ninja Gaiden II tömeges akciójátékos mestermű volt

 

Az eredeti Ninja Gaiden II nem egyszerűen egyjátékos harci játék volt: a tömeges ellenségek közti mozgás és az általuk generált káosz kezelése jelentette az igazi kihívást. Ez a nyomás azonban a remake-ben szinte teljesen eltűnt. Jó példa erre a harmadik fejezet kezdete New Yorkban. Az eredeti játékban Ryu megérkezése egy viharos, elhagyatott városba azonnal felpörgette az eseményeket, miközben új ellenségtípusok özönével kellett szembenéznünk. A remake viszont lelassítja ezt a tempót, és jóval kevesebb ellenséggel operál.

Az ultimate technikák, az erőforrások használatának kockázat-jutalom rendszere, valamint a pályák feszült hangulata, amelyek az eredeti játék védjegyei voltak, itt csak árnyékaik önmaguknak. Bár a játék még mindig lenyűgözően néz ki, és új játékosok számára remek belépő lehet, a veteránok számára hiányzik az eredeti Black által nyújtott intenzitás és mélység.

Miért nem váltotta be a Ninja Gaiden 2 Black a hozzá fűzött reményeket?

Ez a remake nem egyszerűen könnyített változat – a kihívás és a folyamatos feszültség, amelyek az eredeti játék lényegét adták, szinte teljesen eltűntek. A legnagyobb problémám az, hogy a „Black” név már nem azt jelenti, amit egykor: finomhangolt kihívást és kompromisszumok nélküli nehézséget. Bár a Ninja Gaiden 2 Black még így is egy tisztességes játék, de messze nem éri el azt a szintet, amelyet a címe alapján elvárnánk.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu