Az Obsidian Entertainment egyszer elhalasztott, de nemsokára megjelenő RPG-je nem csak azért hagyta maga mögött a nyílt világot, hogy a fejlesztőknek könnyebb dolga legyen.
Az Xbox Wire részletes interjút közölt, amelyben Kate Dollarhyde (a narratíváért felelős tervező), illetve Carrie Patel (az Avowed rendezője) is megszólalt. Dollarhyde szerint nem nagyon akarták a fantasy karaktertípusokat összecsapni úgy, hogyezzel haladjon előre a történet. Inkább arra koncentrált az Obsidian, hogy a kontextus (összefüggés) miképp van befolyással a következményekre. Patel szerint a döntés és a következmény arról szól, hogy minden hihetően reagál ezekre. Változatos a hatás mértéke és az időtartam, amikor ezt tapasztalni fogjuk.
„A környezetben élő emberek anyagi valósága tájékoztatja a tényleges történeteket, amelyeket elmesélnek. Hogy néz ki, amikor egy gyarmatbirodalom eljön a te eldugott szigetedre, és azt mondja, hogy ez a terület az övék? Amikor karaktereket, küldetéseket és tartalmakat tervezünk, nem azt nézzük, hogy milyen típusú karakter ez, vagy milyen karakterjegyekkel bír. Inkább arról van szó, hogy miben hisznek. A nyitott világú játékokban nagyon nehéz a tempó meghatározása. Soha nem tudhatod, hogy a játékos hol van, és mit csinál éppen. Ezért ezek a zónák, amelyek egymás után következnek, azt jelentik, hogy mindig tudjuk, milyen tartalomból érkeztél éppen a kritikus útvonalon. Tervezőként szeretek olyan dolgokat készíteni, amikről tudom, hogy az emberek nem fogják látni, amivel csak néhány játékos fog találkozni. Tudom, hogy abban a maroknyi játékosban lesz egy-kettő, aki nagyon szereti ezeket és megdöbben majd,” mondta Dollarhyde.
Azzal, hogy a teljesen nyitott világ helyett az Obsidian az önálló, felfedezhető régiókat választotta (ezeken sorrendben mehetünk végig), a stúdió arra tette a pénzét, hogy mind a két igyekszik a legjobbakat összegyúrni a játékba. A stúdió jobban meg tudja tervezni a küldetéseket, amelyeket a játékban már láttunk és megtettünk, miközben továbbra is tereket és történeteket biztosít, amelyeket tetszésünk szerint fedezhetünk fel – és ideális esetben olyan eredményt kapunk, ami egyedi élményt nyújthat.
Az Avowed február 18-án jelenik Xbox Series-re és PC-re. Az Xbox Game Passon is ott lesz.