Bár a japán stúdió nemrég életjelet adott (a Ninja Gaiden 4-en nem csak a Team Ninja dolgozik), nem tűnik annyira fényesnek a szituáció.
A Redditen egy ex-fejlesztő barátja számolt be arról, hogy mi is történik a PlatinumGames körül. Ő nem ugyanaz az ex-fejlesztő, aki az Astral Chain folytatásáról szivárgott, de szerinte eléggé unfair, sőt, gonosz helyzet alakult ki a japán stúdióban. A NieR: AutomatA 2017-es megjelenése után a PlatinumGames anyagilag kényelmesen elhelyezkedett, és a Babylon’s Fall ekkor kezdett el kialakulni úgy, hogy egy karakterközpontú akció-hack’n’slash legyen némi kooperatív elemekkel.
Ekkor a Square Enix akkori vezérigazgatója előállt azzal a zseniális ötlettel, hogy változtatni kéne a koncepción, és ekkor alakult ki az a játék, ami megjelent és meg is bukott. Ez a változtatás sok pénzbe fájt mind a Square Enixnek, mind a PlatinumGamesnek. A különbség itt az volt, hogy a Square gond nélkül megengedheti magának, hogy pár milliót bukjon, de a Platinum nem engedheti meg magának ezt a luxust. Inaba Atsushi, a PlatinumGames vezérigazgatója, beleegyezett ebbe, mivel ez egybeesett az új elképzeléseivel, így a Platinum vezetőjeként ő a hibás a kudarcért és annak következményeiért.
A Babylon’s Fall kudarca nem csak anyagilag károsította a céget, hanem erkölcsileg is sok embernek okozta a távozását csak azért, mert a Platinum neve beszennyeződött. Az ex-fejlesztő nem mondott neveket, de annyit igen, sokan megharagudtak Inabára és felmondtak, ami miatt néhány fejlesztés alatt álló játék törölve lett. Az egyik ilyen projekt egy 3D-s akciójáték volt a Castlevania licensszel, amire a Konami 2019-ben zöld utat adott, de soha nem látta meg a napvilágot a pandémia és a PlatinumGames belső állapota miatt.
Mi volt Inaba terve, hogy megmentsék magukat? Egy élő szolgáltatásos (live service) játék! Inaba megkért mindenkit, aki nem a Bayonetta 3-on dolgozott akkoriban, hogy minden projektet tegyenek félre és dolgozzanak egy live service ötleten, hogy fel tudja dobni a kiadóknak, akiket érdekelhet a stúdió koncepciója. Csakhogy az alkalmazottak nem tettek semmit, de próbálkoztak a koncepciókkal. Végül sokan elmentek. Inaba ötlete sosem jutott sehová, és emiatt a projektek szó szerint ok nélkül lettek szüneteltetve, vagy ezért nem valósultak meg…
Bár mindez hivatalos, ez eléggé elképesztő (és egyben szomorú is).
Forrás: Reddit