Mi a helyzet a PlatinumGamesnél? Egy ex-fejlesztő kitálalt!

Bár a japán stúdió nemrég életjelet adott (a Ninja Gaiden 4-en nem csak a Team Ninja dolgozik), nem tűnik annyira fényesnek a szituáció.

 

A Redditen egy ex-fejlesztő barátja számolt be arról, hogy mi is történik a PlatinumGames körül. Ő nem ugyanaz az ex-fejlesztő, aki az Astral Chain folytatásáról szivárgott, de szerinte eléggé unfair, sőt, gonosz helyzet alakult ki a japán stúdióban. A NieR: AutomatA 2017-es megjelenése után a PlatinumGames anyagilag kényelmesen elhelyezkedett, és a Babylon’s Fall ekkor kezdett el kialakulni úgy, hogy egy karakterközpontú akció-hack’n’slash legyen némi kooperatív elemekkel.

Ekkor a Square Enix akkori vezérigazgatója előállt azzal a zseniális ötlettel, hogy változtatni kéne a koncepción, és ekkor alakult ki az a játék, ami megjelent és meg is bukott. Ez a változtatás sok pénzbe fájt mind a Square Enixnek, mind a PlatinumGamesnek. A különbség itt az volt, hogy a Square gond nélkül megengedheti magának, hogy pár milliót bukjon, de a Platinum nem engedheti meg magának ezt a luxust. Inaba Atsushi, a PlatinumGames vezérigazgatója, beleegyezett ebbe, mivel ez egybeesett az új elképzeléseivel, így a Platinum vezetőjeként ő a hibás a kudarcért és annak következményeiért.

A Babylon’s Fall kudarca nem csak anyagilag károsította a céget, hanem erkölcsileg is sok embernek okozta a távozását csak azért, mert a Platinum neve beszennyeződött. Az ex-fejlesztő nem mondott neveket, de annyit igen, sokan megharagudtak Inabára és felmondtak, ami miatt néhány fejlesztés alatt álló játék törölve lett. Az egyik ilyen projekt egy 3D-s akciójáték volt a Castlevania licensszel, amire a Konami 2019-ben zöld utat adott, de soha nem látta meg a napvilágot a pandémia és a PlatinumGames belső állapota miatt.

Mi volt Inaba terve, hogy megmentsék magukat? Egy élő szolgáltatásos (live service) játék! Inaba megkért mindenkit, aki nem a Bayonetta 3-on dolgozott akkoriban, hogy minden projektet tegyenek félre és dolgozzanak egy live service ötleten, hogy fel tudja dobni a kiadóknak, akiket érdekelhet a stúdió koncepciója. Csakhogy az alkalmazottak nem tettek semmit, de próbálkoztak a koncepciókkal. Végül sokan elmentek. Inaba ötlete sosem jutott sehová, és emiatt a projektek szó szerint ok nélkül lettek szüneteltetve, vagy ezért nem valósultak meg…

Bár mindez hivatalos, ez eléggé elképesztő (és egyben szomorú is).

Forrás: Reddit

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu