A Call of Duty: Black Ops 6 letarolta az ünnepi piacot – még az Xbox és a PlayStation is behódolt

Senki sem kételkedett benne: az elmúlt évek legjobban várt Call of Duty-ja uralta az Xbox és a PlayStation piacát a karácsonyi időszakban. A Black Ops 6 decemberben jelent meg, és 2024 utolsó hónapjaiban minden konkurens játékot maga mögé utasított.

 

Egy Call of Duty mindig siker, függetlenül attól, hogy mikor jelenik meg vagy milyen év van. Az Activision sorozata a videojáték-történelem egyik legsikeresebb franchise-a, és minden új résszel egyre több játékost vonz, ami természetesen hatalmas bevételt is jelent. Most, hogy az Activision hivatalosan is az Xbox tulajdona, minden közvetítő nélkül, a Black Ops 6 elképesztő sikert aratott a Microsoft számára. Az igazán figyelemre méltó azonban az, hogy a sorozat népszerűsége továbbra is töretlen: az év utolsó negyedévében ez volt a legjobban fogyó játék.

A Microsoft legfrissebb jelentése szerint a Black Ops almárka hatodik kronológiai része, amely október 25-én jelent meg, minden korábbi rekordot megdöntött eladások és aktív játékosszám tekintetében. Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a vállalat legutóbbi pénzügyi beszámolójában kiemelte, hogy a Black Ops 6 elképesztő eredményeket ért el a 2024-es év utolsó negyedévében.

„Ez volt a negyedév legjobban fogyó játéka Xboxon és PlayStationön, és minden korábbi fizetős megjelenést felülmúlt a franchise történetében” – mondta Nadella, aki kiemelte, hogy a sorozat legújabb része nemcsak elérte, hanem túl is szárnyalta az előzetes várakozásokat. A játék különösen az indulás utáni időszakban döntött rekordokat, mind az eladások, mind a játékosok számának tekintetében.

 

A Black Ops 6 nemcsak az eladásokban, hanem a játékosszámban is rekordokat döntött

 

A siker azonban nem korlátozódik kizárólag a fizikai eladásokra. Nadella kiemelte, hogy a megjelenés első napján a játék nemcsak a valaha volt legnagyobb aktív játékosszámot érte el, hanem hatalmas növekedést hozott az Xbox Game Pass előfizetői bázisában is. Ez az eredmény megerősíti a Microsoft stratégiáját, miszerint a legnépszerűbb címek már a megjelenés napjától elérhetők a Game Pass kínálatában, így még szélesebb közönséget érhetnek el.

 

A Microsoft a világ legnagyobb kiadója lett, megelőzve az EA-t

 

Ahogy korábban említettük, a decemberi hónapban a videojátékokra fordított összeg elérte a 465 millió dollárt, amelynek jelentős részét a Microsoft zsebelte be. Az Ampere elemzése szerint ezzel a cég a világ legnagyobb kiadójává vált PC-n, PlayStationön és Xboxon egyaránt. A vállalat tovább erősíti piaci pozícióját, hiszen a decemberi fogyasztói költések 64%-át PlayStation platformokon költötték el – és ebben a Call of Duty kiemelt szerepet játszott. A Black Ops 6 sikere így nemcsak a játékipar egyik legnagyobb bevételi forrásává tette a sorozatot, hanem a Microsoftot is a szektor abszolút meghatározó szereplőjévé emelte.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu