A Rockstar eltávolított egy interjút, amely szerint a GTA 6 nem fogja elérni a 60 FPS-t konzolon

„Olyasmit mondott, amit nem kellett volna.” Úgy tűnik, hogy a Rockstar levetette azt az interjút, amelyben azt állították, hogy a GTA 6 konzolokon nem fogja meghaladni a 30 FPS-t. Mike York, a cég egykori fejlesztője talán túl messzire ment a kijelentéseivel.

 

A GTA 6-ra való várakozás kezd végtelennek tűnni. Minden egyes hónappal, amely újabb hivatalos bejelentés nélkül telik el, a játékosok egyre türelmetlenebbé válnak, és a legvadabb összeesküvés-elméletekbe kapaszkodnak. Mindeközben azonban hétről hétre újabb információk szivárognak ki a Rockstar korábbi alkalmazottaitól, akik a játékmenetről, mechanikákról vagy – mint ebben az esetben – a konzolos teljesítményről osztanak meg részleteket. Kevesebb mint 24 órával ezelőtt Mike York, aki korábban a GTA 5 és a Red Dead Redemption 2 fejlesztésében is részt vett, azt állította, hogy a GTA 6 esetében a PlayStation 5 és az Xbox Series X|S nem lesz képes elérni a 60 FPS-t. Az interjú azonban mára eltűnt. Az ok? A Rockstar beavatkozott, és eltávolíttatta.

Az egykori fejlesztő, aki a Rockstar két legnagyobb nyílt világú játékának animációin dolgozott, a Kiwi Talkz nevű tartalomkészítőnek adott interjút, amelyben azt mondta, hogy a játék „stabil 30 FPS-sel fog futni PS5-ön és Xbox Series X|S-en”, kizárva ezzel egy külön teljesítménymód lehetőségét. York szerint a konzolokat a Rockstar óriási méretű nyílt világa egyszerűen túlzottan megterheli majd.

Néhány órával később azonban az interjú rejtélyes módon eltűnt a Kiwi Talkz csatornájáról – legalábbis addig, amíg a műsor házigazdája maga nem adott magyarázatot a közösségi médiában. A műsorvezető szerint a Rockstar jogi csapata megkereste Mike Yorkot, és követelte, hogy távolítsa el a tartalmat. „Úgy tűnik, olyasmit mondott, amit nem kellett volna.” – írta X-en (Twitteren).

 


„Sajnos Mike kérésére törölnöm kellett az utolsó interjúmat. Elnézést kérek mindenkitől,” tette hozzá a műsorvezető. Bár hivatalos magyarázat nem érkezett, a Rockstar jogi beavatkozása egyértelművé teszi, hogy a vállalat rendkívüli óvatossággal kezeli a várva várt játékával kapcsolatos információkat.

 

Az egykori fejlesztő szerint még a legerősebb PC-k is küzdeni fognak a GTA 6-tal

 

York kijelentései hatalmas vitát váltottak ki, hiszen azt is állította, hogy a GTA 6 még a nemrég bejelentett PlayStation 5 Pro-n sem fogja elérni a 60 FPS-t. Sőt, szerinte a PC-s verzió nagyjából 40-50 FPS körül mozoghat majd, ami csak az újabb generációs hardverekkel – például az NVIDIA RTX 50-es sorozatával – javulhat. Ezzel a kijelentésével alaposan felkavarta az állóvizet.

Miközben a GTA 6 iránti várakozás egyre csak nő, a Rockstar továbbra is teljes titoktartás mellett dolgozik. Egyes pletykák szerint a második előzetesre 2025 elején lehet számítani, míg mások arról spekulálnak, hogy a játék akár 100 dolláros áron is megjelenhet. Az, hogy Mike York interjúját eltüntették, csak megerősíti, hogy a vállalat továbbra is a maximális diszkréció elvét követi, és nem tűri meg az idő előtt kiszivárgó információkat.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu