„Nem tetszik.” A The Elder Scrolls atyja egyáltalán nincs elragadtatva a mai RPG-ktől, mert azok „lineárissá és kicsivé” váltak. Ted Peterson szerint a szerepjátékoknak meg kellene hagyniuk azt a szabadságot, hogy a játékosok a saját módjukon élhessék meg a történetet.
Az elmúlt évtizedben az RPG-k jelentős átalakuláson mentek keresztül, és egyre inkább eltávolodtak attól a komplexitástól és szabadságtól, amely egykor a műfaj alapját képezte. Míg olyan sorozatok, mint a The Elder Scrolls, kezdetben hatalmas, lehetőségekkel teli nyílt világokat kínáltak, ahol minden döntés befolyásolhatta a történet alakulását, addig a modern RPG-k többsége egyre inkább a lineáris narratívára és a leegyszerűsített, könnyen elérhető játékmenetre támaszkodik.
Bár ezeket a változásokat a fejlesztők gyakran azzal indokolják, hogy így szélesebb közönséget érhetnek el, sok nosztalgikus rajongó nincs teljesen megelégedve ezzel – és úgy tűnik, hogy a The Elder Scrolls atyja sincs. Ted Peterson a Videogamer számára adott interjújában fejtette ki véleményét az RPG-k fejlődéséről, amely szerinte nem jó irányba halad, mivel ő azokat a hatalmas élményeket kedveli, ahol a játékosoknak nagyobb szabadságuk van a történet alakítására.
„Nem tetszik, hogy az RPG-k ennyire lineárisak és kicsik lettek, hogy a történet ennyire kötött és erőltetett” – mondja (via The Gamer). „Azt reméltem, hogy ezen változtatunk, és a játékokat szórakoztatóbbá tesszük azok számára, akik különböző módokon szeretnék átélni őket. Örülök, hogy vannak, akik próbálnak eltávolodni ettől. Láttam olyan játékokat, amelyek megpróbálták ezt, és teljesen áttörték a határokat. Számomra a szabadság mindig elsődleges marad.”
A The Elder Scrolls atyjának következő játéka
Peterson korábban olyan klasszikusokon dolgozott, mint a The Elder Scrolls: Arena, a Daggerfall és a Morrowind, majd 2014-ben visszatért a The Elder Scrolls Online-hoz. Az RPG műfajban szerzett évtizedes tapasztalatai révén jelenleg a The Wayward Realms című játékon dolgozik, amely egy procedurálisan generált nyílt világú RPG, tele frakciókkal, dinamikus eseményekkel és történetvezérelt döntésekkel. A narratíva egy The Archipelago nevű kontinensen játszódik, amely különféle szigetekből és királyságokból áll, mindegyik saját kultúrával, politikával és konfliktusokkal.
Forrás: 3djuegos