A várva várt Kingdom Come: Deliverance 2 végre megjelent, és már most óriási sikernek tűnik. A nyílt világú RPG tegnap 17:00-kor debütált, és mindössze két óra alatt 132 629 egyidejű játékost vonzott, ezzel túlszárnyalva az első részt. Nemcsak játékmenetben kiemelkedő, hanem vizuálisan is, hiszen elkerülte az Unreal Engine 5 divathullámát, és maradt a látványos CryEngine-nél. Sőt, a rendezője, Daniel Vávra szerint a The Witcher 4 Unreal Engine 5-re váltása egyenesen öngól a CD Projekt RED számára.
Ha visszaemlékszünk, 2023-ban a lengyel stúdió bejelentette, hogy lemond saját fejlesztésű REDengine motorjáról, amely a The Witcher sorozatot és a Cyberpunk 2077-et is hajtotta, és helyette az Epic Games Unreal Engine 5-jére áll át. Ezzel a CD Projekt is csatlakozott a rengeteg fejlesztőhöz, akik az új motor vizuális lehetőségeire építenek – annak ellenére, hogy az utóbbi időben egyre több teljesítménybeli problémáról lehet hallani.
A Kingdom Come: Deliverance 2 azonban a Crytek által fejlesztett CryEngine 5-öt használja, amely a Crysis és a Hunt: Showdown mögött is állt. Ez a döntés szembe megy az Unreal Engine 5 egyeduralmával, és Vávra nemcsak helyes döntésnek tartja, hanem figyelmezteti a fejlesztőket az új motor kockázataira is.
Különösen a CD Projekt RED esetében lát komoly nehézségeket a The Witcher 4 fejlesztésében, és ezt maga a lengyel csapat is elismerte. Ahogy Vávra a Fantastický Podcast-ban nyilatkozott:
„Ha egy játék sivatagban és sziklák között játszódik, ez a motor remekül működik, de sűrű erdőkkel és növényzettel már nem boldogul olyan jól.”
A problémát az okozza, hogy az Unreal Engine 5 erősen támaszkodik olyan extra szoftverekre, mint a Nanite – egy geometriai virtualizációs rendszer, amelyet az Epic Games forradalminak nevezett a játékfejlesztésben –, de amely „nem képes összetett biomeszerű környezeteket megfelelően generálni.” Egy másik vitatott pont Vávra szerint, hogy a CD Projekt RED elhagyta saját fejlesztésű grafikus motorját, ezzel tapasztalt mérnökeit, animátorait és programozóit egy számukra ismeretlen technológiára kényszerítve.
A középkori RPG rendezője szerint az Unreal Engine 5 nem konzolokra való
A technikai nehézségeken túl Vávra az Unreal Engine 5 játékosok számára való hozzáférhetőségét is megkérdőjelezte. Elismeri, hogy a motor lenyűgöző grafikát biztosít, de szerinte ennek kihasználásához csúcskategóriás PC-re van szükség, amely több ezer euróba kerülhet.
„A legtöbb játékosnak nincs ilyen eszköze, ami miatt ez a technológia hatástalan a tömeges piac számára.”
A Kingdom Come: Deliverance 2 esetében a Digital Foundry elemzése is alátámasztotta, hogy a CryEngine használata logikus döntés volt a konzolos közönség megnyerése érdekében. Az angol hardver- és szoftverszakértő csapat szerint az RPG lenyűgöző stabilitással fut Xbox Series X|S-en és PS5-ön, míg a PS5 Pro verzió még többet kihoz a nyílt világból a hardver erejének köszönhetően.
Forrás: 3djuegos