A Nixxes Software nem tudta tökéletesen PC-re átültetni az Insomniac Games játékát, ugyanis eddig csak azt láthattuk, hogy mennyire problémásan fut Peter Parker és Miles Morales kalandja.
A Nixxes Software eddig többnyire remekül át tudta ültetni PlayStationről PC-re a Sony játékait. A „kékekhez” tartozó belsős stúdió a PC portokra szakosodott, és a Marvel’s Spider-Man, a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, a Horizon Zero Dawn Remastered, a Horizon Forbidden West, és a Ratchet & Clank: Rift Apart esetében láthattuk is, hogy a csapat azért tudja a dolgát (és korábban a Tomb Raider reboot-trilógia portolása mögött is a Nixxes állt).
Mi a baj a Marvel’s Spider-Man 2 PC portjával? A DirectStorage nevű technológia használata. Ez egy olyan Microsoft API, amivel a processzor terhelését próbálják csökkenteni, miközben többszáz tömörített fájl mozog a PC-nkben levő SSD-ről a videókártyánk VRAM-jába. Ám nem egyesével, sorban kezeli ezt a DirectStorage, hanem multitaskingot alkalmaz a CPU, hogy a rendszermemóriát hatékonyabban alkalmazza. A bökkenő csak az, hogy a Nixxes korábban jól használta a technológiát a Sony több portjában is!
Confirmed. DirectStorage in Spider-Man 2 uses GPU decompression, and as @Sebasti66855537 shows, it degrades performance when leaving it enabled. https://t.co/3wCrR1b3gy pic.twitter.com/kUnoCE5uNv
— Compusemble (@compusemble) February 2, 2025
Van viszont egy jelentős különbség. Eddig csak egy portban láthattuk a DirectStorage egyik funkcióját, és ott is csak a magasabb grafikus beállításokon (Ratchet & Clank: Rift Apart). A GPU általi kitömörítésről van szó. A legtöbb játékban tömörítve tárolják az asseteket, hogy gyorsan letölthetőek legyenek, és kevesebb helyet foglaljanak az SSD-nken, de hogy a GPU használhassa ezeket, ki kell (általában) a CPU-nak tömöríteni. A DirectStorage viszont a GDeflate rendszeren keresztül a videókártyánkkal is elvégezheti a kitömörítést.
Ha a GPU-nknak van plusz felesleges teljesítménye, akkor ezt elvégezheti, de ha nem elég erős a videókártya, akkor ez még inkább megterheli azt. Ezért nem használta a Nixxes a Ghost of Tsushimában a technológiát, és ezért is furcsa, hogy egy sugárkövetést (ray tracing) használó, nagyobb nyílt világú és gyors tempójú játékban miért használja a Nixxes. A GDeflate kikapcsolása a gyengébb CPU-kon játszóknak okozna hátrányt, mert ahol a processzor már eddig is alaposan megterhelt volt, még inkább küszködne, ami a frame rate-et küldené a padlóra.
Talán túl sok PC-s porton dolgozik egyszerre a Nixxes?
Forrás: PCGamer