Sony ismét egy Bloodborne rajongói projektet szedett le az internetről, és a játékosok már azt találgatják, hogy a PlayStation valamit tervez. Néhány napja egy 60 FPS-es modot töröltetett, most pedig a népszerű Bloodborne PSX demake-re csapott le. Mindez csak tovább erősíti a remaster vagy remake körüli találgatásokat.
A Bloodborne 2015-ös megjelenése óta a soulslike műfaj egyik megkerülhetetlen klasszikusává vált, és a rajongók azóta is reménykednek egy hivatalos remasterben vagy PC-s megjelenésben. A játék továbbra is csak PS4-en és PS5-ön (frissítés nélkül) érhető el, de Sony legutóbbi lépései arra utalhatnak, hogy valami készülhet a háttérben.
Nemrég számoltak be róla, hogy a PlayStation eltávolíttatta a Bloodborne egyik legnépszerűbb rajongói projektjét, amely lehetővé tette a játék 60 FPS-sel történő futtatását. Most pedig ugyanezt a lépést tették meg a Bloodborne PSX demake esetében is, miután DMCA szerzői jogi keresetet nyújtottak be a projekt alkotója ellen. A döntés rengeteg játékos számára volt meglepő, és sokan úgy gondolják, hogy a japán cég valamilyen formában újra kiadhatja a játékot – akár egy PC-s port, akár egy remaster vagy egy teljes remake formájában.
A Bloodborne PSX demake készítője Lilith Walther, aki korábban a Bloodborne Kart fejlesztéséről is ismert – ez az a projekt, amelynek szintén nevet kellett változtatnia Sony nyomására. Walther az IGN-nek adott nyilatkozatában elmondta, hogy a Sony a MarkScan Enforcement nevű cégen keresztül küldött neki DMCA-értesítést. Ugyanez a cég töröltette korábban a Bloodborne 60 FPS-es modját is, ahogy azt a mod készítője, Lance McDonald is megerősítette X/Twitter bejegyzésében:
„A MarkScan egy Sony által megbízott cég. Ez ugyanaz a vállalat, amelyik DMCA-értesítést küldött az én oldalamra a Bloodborne 60 FPS-es patchje miatt. Most pedig egy régi videót töröltek a Bloodborne PSX demake-ről? Ez őrület. Mi a fenét csinálnak?”
Vajon Sony egy tudatos lépésre készül?
McDonald egy elméletet is megosztott a közösségi médiában, amely magyarázatot adhat Sony lépéseire:
„Az elméletem szerint a Sony azért szedeti le a 60 FPS-es patch-et és a Bloodborne PSX videókat, hogy amikor bejelentik a 60 FPS-es remastert, akkor a ‘Bloodborne 60 FPS’ és ‘Bloodborne Remake’ keresési találatok ne a rajongói projektekhez vezessenek. Ha le akarják védetni a ‘Bloodborne 60 FPS’ és ‘Bloodborne Remake’ neveket, először tisztázniuk kell a terepet, nem?”
Bár egyelőre nincs hivatalos bejelentés a Bloodborne remaster vagy remake kapcsán, Sony legutóbbi lépései csak tovább fokozzák a spekulációt. Vajon a vállalat csupán a szerzői jogait védi, vagy egy nagyobb bejelentésre készül?
Forrás: 3djuegos