Dragon Age: The Veilguard: az Electronic Arts megbánta a többszöri rebootot?

A Dragon Age 4 nem egyszer esett át egy koncepcióváltáson, és talán az utolsó rebootot bánhatta meg az Andrew Wilson vezette kiadó.

 

Már hallottuk (és meg is írtuk), hogy az Electronic Arts két játékra mutogatott a vártnál gyengébb eredmények miatt. Az egyik épp a Dragon Age: The Veilguard volt, és ezzel kapcsolatban Andrew Wilson, a kiadó vezérigazgatója, illetve Stuart Canfield, az Electronic Arts pénzügyi vezetője is nyilatkozott a negyedéves üzleti jelentésük során. A lényeg: megbánták, hogy átszabták a koncepciót egy egyszerű, egyjátékos modellre, ugyanis az utolsó reboot előtt egy élő szolgáltatásos (live service) cím volt, és azt megelőzőleg ismét egy egyjátékos kaland…

A harmadik negyedév nem olyan pénzügyi teljesítményt hozott mint amilyet szerettünk volna, vagy amire számítottunk. A globális szórakoztatóipar vezetőjeként tudjuk, hogy a nagyszerű címek (még akkor is, ha tökéletes kivitelezéssel készülnek és jelennek meg) néha elmaradhatnak a pénzügyi elvárásainktól. Ahhoz, hogy a játékok túlmutassanak a törzsközönségen, közvetlenül kell kapcsolódniuk a játékosok változó igényeihez, akik ebben a kedvelt kategóriában a minőségi narratívák mellett egyre inkább a megosztott világ funkcióit és a mélyebb elkötelezettséget keresik. A Dragon Age magas színvonalú volt, és a kritikusok és a játékosok is jó kritikát adtak róla; azonban nem talált elég széles közönségre ezen a rendkívül versenyképes piacon,” mondta Wilson.

Történelmileg a blockbuster történetmesélés volt az elsődleges módja annak, hogy iparágunk szeretett IP-t juttatott el a játékosokhoz. A játék pénzügyi teljesítménye rávilágít a változó iparági környezetre, és megerősíti azon intézkedéseink fontosságát, amelyekkel a legjelentősebb és legnagyobb potenciállal rendelkező lehetőségeink felé csoportosítunk át,” tette hozzá Canfield. Akkor vették ki a live service elemeket a Dragon Age legújabb részéből, amikor az Anthemmel a BioWare hatalmasat zakózott, és a Star Wars Jedi: Fallen Orderrel a Respawn rávilágított, hogy az egyjátékos játékok iránt igenis VAN kereslet.

Bár nem nevezték meg a live service fogalmat, Wilson kommentje („a megosztott világ funkciói, mélyebb elkötelezettség”) burkoltan ezt határozta meg. Wilson emellett megerősítette, hogy az Electronic Arts üzletágának 74%-át a live service teszik ki. Ahogyan a kiadó 8-K formanyomtatványában szerepel, az Electronic Arts 7,347 milliárd dollárt keresett a 2024-es naptári évben; ebből 5,449 milliárd dollár származott az élő szolgáltatásokból és egyéb üzletágakból… és az is sokat mond, hogy Canfield a blockbuster történetmesélést múlt időben nevezte meg.

Csak van itt egy kis bökkenő: a live service-ot hiányolták a Dragon Age: The Veilguardból. Csakhogy a másik játék, ami alulteljesített, az az EA Sports FC 25 volt. A korábban a FIFA licenszen futó játék volt az első, ami a live service modellt bepörgette…

Forrás: PCGamer, Electronic Arts

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu