Andrew Wilson biztosan nem számított arra, hogy a korábban FIFA néven futó, évente megjelenő focijátéka nem hozza a kiadó elvárásait!
Már írtunk arról, hogy a Dragon Age: The Veilguard alulteljesített, és a másik játék, ami nem érte el az Electronic Arts elvárásait, meglepő módon az EA Sports FC 25 volt. Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója a kiadó negyedéves üzleti jelentésében beszélt arról, hogy a játék jó rajtot vett: jó minőség, stabil állapot, és az előző részhez képest az előrendelések, a játékosok lekötése és a monetizáció (Ultimaate Team) mind javultak, de nem tudta megtartani a momentumot, mert kevesebb újonc volt, és a közönség gyorsabban elvesztette az érdeklődést… illetve sokan egyszerűen nem vették meg a friss epizódot, hanem az eggyel korábbival játszottak tovább!
„Míg a korai vásárlások erősen indultak, a megjelenés utáni akvizíciós kohorszok hosszabb ideig vártak a ciklusban az új cím alkalmazásával, mivel sokan maradtak a korábbi iterációkon. A teljes HD-élményeink összesített játékosai éves szinten stagnáltak. Ez a mix-eltolódás és a lassabb új játékosszerzés a cím várakozásokhoz képest alulteljesítő teljesítményének körülbelül a felét teszi ki. A vártnál gyengébb elköteleződés tette ki a fennmaradó rész nagy részét. Folyamatosan hangoljuk a játékot, hogy versenyképes és magával ragadó élményt nyújtson. Idén a játékmenetet érintő számos kulcsfontosságú változtatás után a szokásosnál több visszajelzést kaptunk az egyensúlyt érintő konkrét problémákról az egyik legversenyképesebb csoportunktól. Ez a negyedév végére a vártnál alacsonyabb elkötelezettséget eredményezett.
Időt szakítottunk arra, hogy meghallgassuk és megerősítsük a hallottakat, és néhány jelentős változtatást hajtottunk végre mind a játékélményt, mind a megfelelő fejlődést és jutalmakat illetően egy nagyszabású frissítésben, amely január 16-án, közvetlenül a Team of the Year (Év csapata) eseményünk elindítása előtt élesben is elérhetővé vált a játékosok számára. Ezek az intézkedések sikeresnek bizonyultak, hiszen a frissítésre és az eseményünkre is nagy visszhangot tapasztaltunk, valamint a közösségünk pozitív játékmenet-érzelmi mutatóit. A játékmenet-frissítést és a népszerű Team of the Year eseményünket követően több mint 2 millió Ultimate Team-játékost aktiváltunk újra, és minden megszerzési kohorszban pozitív tendenciákat tapasztaltunk,” mondta Wilson.
Talán nem kellene évente kiadni a sportjátékokat, ha minimális frissítések vannak benne. De hiába mondanánk az Electronic Artsnak…
Forrás: VGC