„Az ég szerelmére” – fakadt ki a Gears of War sorozat alkotója, miközben reagált az EA állításaira, miszerint a Dragon Age: The Veilguard bukása a játékban hiányzó szolgáltatásalapú elemeknek köszönhető. Az EA szerint a fantasy RPG azért nem teljesített jól, mert nem tartalmazott megosztott világot és szociális elköteleződést igénylő funkciókat, ám Cliff Bleszinski egyáltalán nem ért egyet ezzel.
Az elmúlt években a szolgáltatásalapú játékok uralták a játékipart, folyamatosan bővülő többjátékos élményeket kínálva, miközben a mikrotranzakciókból milliárdos bevételeket generáltak. Bár ez a modell óriási játékosbázist vonz, a közösség egy jelentős része továbbra is az egyjátékos élményeket részesíti előnyben. Az Electronic Arts az Apex Legends révén hatalmas sikert aratott, noha a battle royale cím folyamatosan veszít játékosokat.
Ennek ellenére az Electronic Arts három nappal ezelőtt kijelentette, hogy a Dragon Age: The Veilguard bukásának oka az volt, hogy nem tartalmazott szolgáltatásalapú elemeket. Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója az utolsó részvényesi találkozón azt állította, hogy a fantasy RPG nem a játékmenet miatt vallott kudarcot, hanem mert hiányoztak belőle „a megosztott világra épülő funkciók és a játékosok szociális elköteleződése”. Nyilvánvalóan téved, és nemcsak a közösség szerint, hanem a Gears of War megalkotója, Cliff Bleszinski is így gondolja.
Bleszinski nem hagyta szó nélkül az EA vezérének szavait, és X/Twitter posztjában kemény kritikával illette a nagy kiadókat – köztük az EA-t is –, amiért túlságosan ragaszkodnak a szolgáltatásalapú modellekhez, miközben háttérbe szorítják a történetközpontú, egyjátékos élményeket. Az Xbox ikonikus sorozatának alkotója hangsúlyozta, hogy nem minden játéknak kell az online multiplayerre vagy a mikrotranzakciókra épülnie.
„Hagyjátok élni az egyjátékos játékokat, az ég szerelmére. Nem kell mindennek szolgáltatásalapúnak lennie.” Egy későbbi válaszában Bleszinski megemlítette a Concord és a Dragon Age címeket is, utóbbiról pedig a következőt mondta: „Ennél sokkal többről van szó, akárcsak a korábbi bukásaim esetében.” Mindenesetre az EA bevételeinek jelentős része továbbra is az Apex Legends, az EA Sports FC, a The Sims, valamint a DLC-k és mikrotranzakciók révén érkezik.
Forrás: 3djuegos