A franchise új része készül, hiába van vele kapcsolatban nagyobb titkolózás és csend… de kérdés, hogy a karaktertervező halála milyen hatással lesz rá!
A Dragon Quest fejlesztői gyakran változtak, hiszen a Chunsoft, a Heartbeat, a Level-5, a Square Enix, illetve a remake-ek esetében az ArtePiazza is foglalkozott az eredetileg az Enix által publikált IP-vel. Horii Yuji, a játéktervező és forgatókönyv-író továbbra is kitart a franchise mellett, ahogy Sugiyama Koichi, a zeneszerző is. Toriyama Akira, a karaktertervező elhunyt (őt a Dragon Ball kapcsán ismerhettük főképp), úgyhogy ez is hatással lehet a fejlesztésre, de a franchise jövőjére mindenféleképp.
Horii arról beszélt, hogy a fejlesztők továbbra is keményen dolgoznak a Dragon Quest XII: The Flames of Fate-en, és abban reménykedik, hogy idővel, lassacskán többet is megmutathat belőle. Sokat nem tudunk még a veterán JRPG új részéről. Az Unreal Engine 5-ön fog futni, és az Orca lesz a társfejlesztő. Korábban a Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age-en, illetve annak Definitive Edition verzióján dolgozott ez a stúdió, úgyhogy érthető, hogy ismét az IP-hez kötődik a nevük még annak ellenére is, hogy jelentősen meg fognak változni benne a dolgok, ugyanis a parancsalapú harci rendszerbe is bele fognak Horiiék nyúlni.
A Dragon Quest XII: The Flames of Fate mellett más is készül a franchise körül. Idén a Dragon Quest első és második részének HD-2D remake-jei meg fognak jelenni PC-re és konzolokra egyaránt, így az Erdrick-sága, ami a tavay novemberben megjelent harmadik rész remake-jével kezdődött, el fog jutni még 2025 során a végére (hacsak nem halasztják el az egyik részt 2026-ra… sosem lehet tudni). Úgyhogy ezzel képes lesz a franchise megtartani a figyelmet, míg Horiiék lassan az új felvonással haladnak.
Remélhetőleg a Dragon Quest XII: The Flames of Fate lesz annyira legendás mint a Dragon Quest VIII volt PS2-n!