Fares, aki ugyanolyan nagyszájú mint amennyire őszinte és szókimondó, lényegében elítélte azt, amit a játékait kiadó Electronic Arts művel.
Josef Fares több játék kapcsán is ismert, hiszen ő és a stúdiója a Brothers: A Tale of Two Sons mellett A Way Out és az It Takes Two mögött is felbukkant. Most a Split Fiction készül a stúdiónál, és Fares (aki a The Game Awardson elküldte a fenébe az Oscar-díjat…) az Eurogamernek adott interjújában szembe is ment az Electronic Arts álláspontjával. A kiadó vezetője, Andrew Wilson sajnálkozott, hogy a Dragon Age: The Veilguard nem rendelkezett élő szolgáltatású (live service) elemekkel, és ezért kudarcként könyvelte azt el (erről már mi is beszámoltunk).
„A Hazelight játékaiban nem lesz élő szolgáltatás. Nem hiszek benne. Szerintem a live service nem a helyes út. Remélem, egyre több fejlesztő koncentrál a szenvedélyére, és arra, amiben hisz. A nap végén világosan látjuk – és a Hazelight az élő bizonyíték -, hogy ha bízol az elképzeléseidben, és azt követed, akkor még mindig nagy közönséget érhetsz el. Szeretném, ha az emberek erre koncentrálnának. Kell lennie egy egyensúlynak. Nem lehet csak a pénzügyi oldalra koncentrálni. Szóval nem, ez nem fog megtörténni egy Hazelight játékkal, soha. Ezt garantálom,” mondta Fares.
A Hazelight sikerét mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy az It Takes Two a 2021-es The Game Awardon, majd a DICE-on 2022-ben az év játéka díjat nyerte el, és emellé remek eladásokat is fel tudott mutatni Fares kooperatív játéka. Ez pedig nem lehet véletlen: Fares minden bizonnyal meg tudta tartani az elképzelését anélkül, hogy az Electronic Arts beleszóljon. És lám: a kiadó nem nagyon kritizálta azt, amit a Hazelight csinált!
A Split Fiction (ami az It Takes Two után ismét két játékost igényel majd) március 6-án fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re.
Forrás: PCGamer, Eurogamer