Obsidian: megvan a stratégia arra, hogy 100 évig is talpon maradhassanak!

A legújabb játékukka, az Avoweddal mostanában is a hírekben megforduló stúdió nem a nagy profitot akarja üldözni, és nem az agresszív növekedés a cél számukra.

 

A D.I.C.E. Summiton az Obsidian Entertainment műveleti alelnöke, Marcus Morgan és a fejlesztésért felelős alelnök, Justin Britch is felszólalt. A jelenleg 22 éves cég egy évszázadig is talpon akar maradni, és a két alelnök szerint ez úgy is megvalósulhat, hogy alacsonyan tartják a létszámot, kitartanak a tehetségeik mellett, realisztikus eladási célokat tűznek ki, és nem mondanak all-int a nagy profitok elérésére. Morgan szerint a 100 éves terv komoly. A Nintendo is a XIX. században (1889-ben) jött létre, úgyhogy talán nem is meredek, amit az Obsidian tűzött ki maga elé…

Az alacsony létszámmal a cél az, hogy mindegyik alkalmazottuk fontosnak érezze magát, nem pedig csak egy fogaskeréknek egy gépezetben. Morgan és Britch szerint az utóbbi években terveztek több külföldi iroda megnyitását is, de inkább a létező stúdiókkal álltak össze ahelyett, hogy kockáztatnák az Obsidian kultúráját, ami eltorzulna a túl naggyá válással. A méret a stúdió játékaira is vonatkozik: nem akar a csapat forradalmi grafikát, és mielőtt rábólintanak egy koncepcióra, Britch szerint sok időt szán arra a stúdió, hogy meghatározzák, mennyit fektetnek be, hogy „enyhe siker” legyen végül a játék, nem pedig egy átütő siker.

Erre konkrét példákat nem mondtak, de tény, hogy az Obsidian nem költ egetverően sokat a játékokra, és náluk nem nagyon hallani rebootokról sem a fejlesztés során. Ritkán vannak nagy tétű projektek, amik kifizetődőek (a Baldur’s Gate 3 ilyen volt). Az Obsidian is küldött már el embereket, de a 2018-as Microsoft-felvásárlás óta nem nagyon jutott ebbe a helyzetbe a stúdió, ami a 2020-as években eddig a Groundedet, a Pentimentet, illetve az Avowedot hozta létre. És mind a három egészen korrekt lett.

Morgan és Britch tervei között szerepel többek között az intézményi tudás kiépítése azáltal, hogy az iparág legalacsonyabb fluktuációs rátáját célozzák meg, és továbbra is egyenletes ütemben, nem sietve, de gyakran adják ki azokat a játékokat, amelyekről ismertek (a játékos szabadsága és a világépítés is fontos elemek). Britch úgy jellemezte az Obsidianról alkotott elképzelését mint egy 1973-as Volkswagen Transportert, amelynek csomagtartója tele van szerszámokkal és egy kézikönyvvel, amelybe folyamatosan jegyzetelnek. A tervet úgy foglalta össze, hogy az Obsidian többé-kevésbé azt fogja folytatni, amit eddig is csinált.

Eddig jól haladt a szekér, úgyhogy nincs miért módosítani a terveken…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu