„A játékosok belefáradtak a folytatásokba, spin-offokba és a games-as-a-service modellbe” – mondja Raphael Colantonio, az Arkane Studios társalapítója. „Alkalmazkodnunk kell.” A Prey és a Dishonored alkotója elmagyarázta, miért került válságba a videojáték-ipar.
A videojáték-ipar történetének egyik legnehezebb időszakát éli a tömeges elbocsátások, a játékok törlése és a stúdióbezárások miatt. Néhány év alatt a szektor drasztikusan megváltozott, és sok vállalat pénzügyi bizonytalansága arra kényszerítette a kiadókat, hogy games-as-a-service modellekre vagy „biztos befutókra” – remasterekre, remake-ekre, folytatásokra – építsenek. A játékosok is érzékelik ezeket a problémákat, és néhány iparági szereplő is felszólalt már az ügyben.
A videojáték-ipar hanyatlása
Közéjük tartozik Raphael Colantonio, az Arkane Studios társalapítója is, aki az X/Twitteren fejtette ki véleményét arról, miért került válságba az iparág, és hogy a stúdióknak alkalmazkodniuk kell a játékosok igényeihez. Elsőként azt emelte ki, hogy „az elmúlt években minden eddiginél több játék árasztotta el a piacot”, és ebben teljesen igaza van, hiszen 2024-ben több mint 18 000 játék jelent meg a Steamen.
A „játékipar hanyatlásának” másik fő oka a hatalmas költségvetésű AAA játékok térnyerése. Példaként említi, hogy a Marvel’s Spider-Man 2 gyártási költségeit több mint 300 millió dollárra becsülik, ami azt jelenti, hogy milliós eladásokat kell produkálnia a megtérüléshez. Ez a helyzet számos stúdió számára fenntarthatatlan, miközben a közösség is egyre inkább belefárad a games-as-a-service modellekbe és a biztos bevételt hozó címekbe.
„A játékosok belefáradtak a folytatásokba, a spin-offokba és a games-as-a-service modellbe” – mondja Colantonio, felszólítva a stúdiókat, hogy „alkalmazkodjanak”. Egy későbbi bejegyzésben pontosította is állítását: „A játékosok belefáradtak az egyik folytatásba a másik után, amelyeket lélektelen vállalatok erőltetnek rájuk, miközben a mikrotranzakciókkal próbálnak pénzt kicsikarni belőlük.” Jelenlegi stúdiója, a WolfEye Studios vezetője hangsúlyozza, hogy az iparágnak meg kell újulnia a túlélés érdekében, ami nemcsak a finanszírozási modellek újragondolását jelenti, hanem azt is, hogy a stúdióknak másképp kell kapcsolatot teremteniük a közönségükkel.
Forrás: 3djuegos