MOZI HÍREK – Egy új sajtóközlemény szerint „először a maga nemében, a NEON Osgood Perkins A Majom című filmjét Isten minden gyermekének ajándékozza azzal, hogy a mozik mellett templomokban is vetítik szerte az országban.” Valóban így van, és az engedélyezett vallási intézmények a God’s Bowling Strikes Tonight weboldalon nyújthatják be kérelmüket. Perkins a film premierjén elmondta, hogy az elnevezés egy idézetből származik, amelyet egyszer így magyaráztak neki: ha sok ember hal meg egyszerre, akkor „Isten ma este bowlingozik”.
A weboldal főcíme így szól:
„Oszd meg A Majom ajándékát a gyülekezeteddel!”
Ezt követően a Jelenések könyvéből vett híres idézet olvasható: „És láttam, és íme, egy sápadt ló! És a rajta ülő neve Halál volt, és a Pokol követte őt. És hatalmat kaptak a föld negyedrészére, hogy karddal, éhínséggel, pestissel és a föld vadállatai által öljenek.” Az alábbi szöveg így folytatja:
„Isten nagy földjének teremtése óta először adatik meg, hogy egy jelentős mozifilm a templomokban is vetítésre kerüljön, egy időben az amerikai multiplexekkel. Dicsőség az Úrnak, hogy ezt az ajándékot adta nekünk a Mozistenek révén; és dicsőség Osgood Perkinsnek, aki Isten zöld földjén tölti meg szívünket ezzel a szent ajándékkal. Egyesítsd gyülekezetedet, és oszd meg ezt a megszentelt ajándékot: vetítsd le A Majmot, és kattints az alábbi gombra.”
Vallási teszt a jelentkezőknek
Amikor egy intézmény jelentkezik, három kérdést kap. Az első: „Miért kellene a gyülekezetednek áldásként megkapnia A Majmot?” A második: „A megváltás hitből vagy filmből ered?” A harmadik: „Mi a legnagyobb bűn?” Az egyetlen válaszlehetőség: „Mobilozni egy moziban.” Az viszont kérdéses, hogy mindez mennyire vehető komolyan, mivel a jelentkezés során nem kell semmilyen elérhetőséget megadni. Mindenesetre valószínűsíthető, hogy a NEON bizonyos templomokkal és katedrálisokkal már előre egyeztetett vetítésekről.
A NEON és A Majom marketingkampánya
A NEON híres arról, hogy egyedi és sokszor zseniális marketingkampányokat alkalmaz. Korábban például fokozatosan építették fel a Longlegs című film reklámkampányát, amely szintén Oz Perkins rendezése. A Majom esetében sem történt másként, hiszen ennek a kampánynak köszönhetően született meg minden idők legnézettebb független horrorfilm-előzetese. A stúdió közleménye szerint:
„A rekorddöntő előzetes megjelenésével A Majom gyorsan az év legjobban várt horrorfilmjévé vált. Alig egy héttel a bemutatója után Perkins közelgő horrorfilmjének teljes hosszúságú előzetese minden idők legnézettebb független horrorfilm-trailere lett. A Stephen King novellájának nagy érdeklődéssel várt adaptációja világszerte több mint 43 millió megtekintést ért el az első 24 órában. Három nap alatt meghaladta a 100 milliót, és jelenleg több mint 109 milliós nézettséget regisztrált az összes platformon.”
A Majom Oz Perkins második filmje a NEON forgalmazásában, az előző siker, a Longlegs után. A stúdió már megállapodott a rendezővel következő filmje, a Keeper forgalmazásáról is, amely 2025 októberében érkezik. A Majmot a mozikban (és templomokban) 2025. február 21-től lehet megnézni.
A film főszereplői: Theo James, Tatiana Maslany, Christian Convery, Colin O’Brien, Rohan Campbell, Sarah Levy és Elijah Wood. A film producerei James Wan (Démonok között, Fűrész) és Michael Clear az Atomic Monstertől; Dave Caplan (Babylon) a C2 Motion Picture Grouptól; Brian Kavanaugh-Jones (Insidious) a Range Selecttől; valamint Chris Ferguson (Longlegs, Gyerekjáték) az Odd Fellowstól. A filmet a C2 finanszírozta.
Forrás: MovieWeb