Ez egy kisebb sokk volt” – mondja Ted Price, az Insomniac Games alapítója, hozzátéve, hogy a stúdió legstresszesebb időszaka az volt, amikor eltávolodtak a Sony-tól és alkalmazkodniuk kellett más kiadókhoz.
Az Insomniac Games az egyik legmeghatározóbb és legsikeresebb stúdióvá nőtte ki magát a videojáték-iparban. Az elmúlt hét évben négy nagy játékot jelentettek meg – hármat a Spider-Man univerzumban, valamint egyet a Ratchet & Clank sorozatban –, és jelenleg is gőzerővel dolgoznak a Marvel’s Wolverine-en. Mindez óriási siker, ám a háttérben egy komoly stresszel és bizonytalansággal teli időszak húzódik meg, amely jelentősen befolyásolta az Insomniac Games jövőjét.
Mint ismert, a Sony hivatalosan 2019 augusztusában vásárolta fel az Insomniac Games-t, majdnem egy évvel a Marvel’s Spider-Man megjelenése után. Ugyanakkor a két vállalat már évekkel korábban együttműködött a Ratchet & Clank és a Resistance játékokon. 2010-ben azonban az Insomniac vezetősége úgy döntött, hogy új utakat keresnek, eltávolodnak a Sony-tól – ekkor kezdődött a csapat egyik legnehezebb időszaka, amely során más kiadókkal kellett együtt dolgozniuk és alkalmazkodniuk az új helyzethez.
Ted Price a Kinda Funny Games podcastben beszélt arról, milyen volt a Sony-tól való elszakadás, ami miatt az Insomniac kénytelen volt olyan kiadókkal együttműködni, mint az EA és a Microsoft. „A legstresszesebb időszak az volt, amikor befejeztük a közös munkát a Sony-val, és más kiadókkal kellett dolgoznunk, akik teljesen eltérő szemléletet képviseltek” – mondta Price (via MP1ST).
„Olyan jól összecsiszolódtunk a Sony-val – az elképzeléseink és a kreatív filozófiánk annyira összhangban volt –, hogy a változás kisebb sokként ért minket. Meg kellett szoknunk az új kiadók üzleti modelljeit, ami nem könnyű, amikor közben próbálod időre elkészíteni a játékaidat. A fejlesztő-kiadó kapcsolatoknak időre van szükségük, hogy beérjenek és gördülékenyen működjenek” – tette hozzá.
„Abban az időszakban, amikor már nem dolgoztunk szorosan együtt a Sony-val, nem hagytunk magunknak elég időt arra, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsunk ki más kiadókkal, mielőtt végül visszatértünk volna a Sony-hoz. De utólag visszagondolva, mindig is tudtuk, hogy mit keresünk, és hogy a legjobb, leginkább hozzánk illő partnerünk végig a Sony volt.” Az Insomniac Games ebben az időszakban az EA-vel közösen fejlesztette a Fuse-t, majd 2014-ben kiadta az Xbox-exkluzív Sunset Overdrive-ot, később VR-projektekkel is kísérletezett, valamint néhány kisebb játékot is piacra dobott.
Forrás: 3djuegos