Hiába jelent meg az Arkane hack’n’slash játéka 2006-ban, a rajongók kitartanak mellette… és kiderült, hogy a Ubisoft is segít!
KingDavidW, egy modder igyekszik nagyon komolyan helyre pofozni a Dark Messiah of Might and Magicet, és a ModDB-n megerősítette, hogy aktívan együttműködik ebben a Ubisofttal, és még az Nvidia is segédkezett, hogy rengeteg mod és moddolási eszköz szülessen. A modder azt írta, hogy a hivatalos támogatással eddig el nem képzelhető magasságokba repült a projekt, és a Ubisoftnál dolgozó kontaktuk értük harcolnak, hogy a kiváló közönség mindent megkaphasson.
Így például kivágott tartalmak is visszajutottak a Dark Messiah of Might and Magicbe, és ezért a mod neve nem véletlenül lett az, hogy Dark Messiah: Restoration Mod. Eredetileg csak annyi volt a cél, hogy a játékmenettel kapcsolatos bugok (bugos kötelek, lehetetlen helyzetekben való szituációk, avagy a soft lockok megszüntetése, illetve a francia billentyűzet felbukkanása…) megszűnjenek. A francia kiadó viszont a játék Xbox 360-as verziójából (ennek Element az alcíme) sok kiváló assetet biztosított, és ebben találták a sok kivágott tartalmakat, így bónusz küldetések, egy kivágott pálya (a barlangok), és sok kivágott fegyver (Sword of Misery, Necromancer Staff) is ismét felbukkan az Arkane játékában.
A Ubisoft abban is segít, hogy egy fejlettebb szoftveres fejlesztőkészlet (SDK) jöjjön létre, ami talán pár hónapon belül jön, nem pedig az év vége feé. Az Nvidia segítségét KingDavidW nem részletezte, de talán az RTX mod miatt említette a modder „a zöldeket”. Az a mod még mindig készül, és sokáig tart a textúrák és modellek átdolgozása a modder szerint. És végül ott van a legnagyobb meglepetés, bár ez még félkész: kooperatív játékmenet! Ez még nincs a ModDB-n, de a GitHubon nyilvánosan elérhető tesztelésre. A pályákat még finomhangolni kell, hogy ideálisak legyenek két játékosnak is.
A Dishonored előtt ez volt az a játék, amely kapcsán ismerhettük az Arkane csapatát, ezért pedig jó látni ezt a projektet!