A 2016-os DOOM rebooton, illetve a Fallout 4-en is dolgozott konzultánsként az illető, akinek a 2000-es évek második felében két, igencsak ígéretes projektje dőlt ezeken túl dugába.
Viktor Antonov művészeti stílusa meghatározó volt a Half-Life 2 és a Dishonored esetében. A művész tucatnyi filmhez és videojátékhoz kötődött, és a kezdeteket a Kingpinben és a Redneck Rampage-ben kell keresni, ugyanis a Xatrix Entertainmentnél (Gray Matterként is ismerhetjük a stúdiót) kezdte a játékipari tevékenységeit. Ezek után a Valve legendás Half-Life 2-jének volt művészeti igazgatója. Ő hozta létre a Combine és a City 17 ikonikus stílusát: ötvözte a város méretű börtönt a XX. századi keleti blokkhoz kötődő építészeti stílussal (ebben nőtt fel, ugyanis bolgár volt Antonov!), és a Combine földönkívüli stílusa remek és egyben bizarr kombináció volt.
A Dishonored Dunwallja hasonló ötletekből merített. Megkülönböztethető kékes, földönkívüi fémes stílus egy terjeszkedő ipari forradalom alatt. Itt nem posztszovjet stílust kaptunk, hanem inkább a XIX. századi London és Edinburgh adta az ihletet Antonovnak. És ez is mily sikeres lett: ha valamire biztosan emlékszünk, az biztosan a Dishonored művészeti irányzata! Egyedi lett, annyi szent.
A Half-Life 2 20. születésnapját megünneplő NoClip-dokumentumfilmben Antonov elmondta, hogy miképp gyűjtött referenciaképeket a párizsi Austerlitz pályaudvarról, hogy elkészítse a Half-Life 2 úttörő kezdeti részét: „Gyerekkorom óta mindig is csináltam egy kis városi felfedezést. Szóval szeretek betörni egy elhagyott gyár, épület vagy vasútállomás ablakán. Ez az egyik hobbim, illetve ez volt. Mi van az épületek tetején? Mi van egy elhagyatott épület pincéjében? És egy gyárban? Ezen sokat dolgoztunk,” mondta Antonov.
Antonov két projektjét még kiemelnénk. A 2007 januárjában bejelentett The Crossing, ami az egyjátékos és többjátékos elemeket ötvözte volna, ahogy két Párizs egybeolvadt volna (az egyik a modern francia főváros lett volna, a másik pedig egy alternatív, ahol a templomosok megszerezték volna a francia koronát), illetve a Steven Spielberggel tervezett LMNO is forradalmi lehetett volna. Előbbin az Arkane, az utóbbin az Electronic Arts Los Angeles és az Arkane is dolgozott. Egyik sem valósult meg.
Antonov 52 évesen hagyott itt bennünket. Isten nyugosztalja.
Forrás: PCGamer