A Halo: Combat Evolved Anniversary fejlesztési jogait eléggé furfangosan szerezte meg a Saber Interactive… érdemes a történetet összefoglalni!
Matthew Karch, a Saber vezérigazgatója Stephen Totilónak, a Game File szerkesztőjének árulta el, hogy a stúdió miyen dörzsölt volt. A Will Rockkal és a TimeShifttel lett ismert a csapat, de aztán lehetőséget kaptak arra, hogy jelentkezzenek a Halo első részének remasterére. A Saber kockáztatott: a Microsoftnak azt mondta a stúdió, hogy vállalják a projektet… mégpedig ingyen! „Azt mondtam, hogy ingyen megcsinálom, mert ez mégis a Halo. Akkoriban ez volt a legnagyobb franchise a világon. Azt mondtam, hogy ez olyan, mintha egy Harvard-diplomát tennél a faladra. A világon mindenki velem akar majd dolgozni, miután látja, hogy ezen az utolsó Halo-játékon dolgoztam, és ez ajtókat fog megnyitni. Szóval felszívom magam, és veszteséggel is, de megcsinálom,” mondta Karch.
A Microsoft viszont nem fogadta el a tervezetet, mert egy összeget meg kellett adni. Erre a Saber bemondta a 4 milió dollárt… és ezzel övék lett a projekt, ami 2011-ben megjelent az Xbox 360-ra. Bár Karch ingyenességet mondott, megállapodásuk értelmében jogdíjat kaptak volna az eladásokból, de a Microsoft bizonyos feltételei miatt az ő részesedésük nullázva lett. Ennek ellenére a Halo 2 remastere is az övék lett, majd a stúdió azt a feladatot is megkapta, hogy az első rész remasterét portolja az Xbox One-ra a Halo: The Master Chief Collectionbe.
A Microsoft viszont nem küldött szerződést a kollekció megjelenéséig. Karch viszont ezt nem írta alá, mert azt követelte, hogy az első rész jogdíjaival kapcsolatos állásponton változtasson. A redmondi vállalat beleegyezett, és Karch szerint így több tízmiliónyi dollárhoz jutott hozzá. A Saber Interactive így jól járt, és a Microsoftnak sem okozott kárt Karch kiállása. A Saber azóta az Embracer része volt 2020 és 2024 között, majd kivált onnan.
A Warhammer 40K: Space Marine 2-vel is nagy sikereket ért el a stúdió…
Forrás: PCGamer