Halo: Combat Evolved: hogyan jutott a remaster fejlesztése a Saber Interactive-hoz?

A Halo: Combat Evolved Anniversary fejlesztési jogait eléggé furfangosan szerezte meg a Saber Interactive… érdemes a történetet összefoglalni!

 

Matthew Karch, a Saber vezérigazgatója Stephen Totilónak, a Game File szerkesztőjének árulta el, hogy a stúdió miyen dörzsölt volt. A Will Rockkal és a TimeShifttel lett ismert a csapat, de aztán lehetőséget kaptak arra, hogy jelentkezzenek a Halo első részének remasterére. A Saber kockáztatott: a Microsoftnak azt mondta a stúdió, hogy vállalják a projektet… mégpedig ingyen! „Azt mondtam, hogy ingyen megcsinálom, mert ez mégis a Halo. Akkoriban ez volt a legnagyobb franchise a világon. Azt mondtam, hogy ez olyan, mintha egy Harvard-diplomát tennél a faladra. A világon mindenki velem akar majd dolgozni, miután látja, hogy ezen az utolsó Halo-játékon dolgoztam, és ez ajtókat fog megnyitni. Szóval felszívom magam, és veszteséggel is, de megcsinálom,” mondta Karch.

A Microsoft viszont nem fogadta el a tervezetet, mert egy összeget meg kellett adni. Erre a Saber bemondta a 4 milió dollárt… és ezzel övék lett a projekt, ami 2011-ben megjelent az Xbox 360-ra. Bár Karch ingyenességet mondott, megállapodásuk értelmében jogdíjat kaptak volna az eladásokból, de a Microsoft bizonyos feltételei miatt az ő részesedésük nullázva lett. Ennek ellenére a Halo 2 remastere is az övék lett, majd a stúdió azt a feladatot is megkapta, hogy az első rész remasterét portolja az Xbox One-ra a Halo: The Master Chief Collectionbe.

A Microsoft viszont nem küldött szerződést a kollekció megjelenéséig. Karch viszont ezt nem írta alá, mert azt követelte, hogy az első rész jogdíjaival kapcsolatos állásponton változtasson. A redmondi vállalat beleegyezett, és Karch szerint így több tízmiliónyi dollárhoz jutott hozzá. A Saber Interactive így jól járt, és a Microsoftnak sem okozott kárt Karch kiállása. A Saber azóta az Embracer része volt 2020 és 2024 között, majd kivált onnan.

A Warhammer 40K: Space Marine 2-vel is nagy sikereket ért el a stúdió…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)