Star Citizen: Évek óta fejlesztik, de még mindig sok a gond vele?

Sokat hallani a Star Citizen csodáiról, de amikor belépsz, gyakran problémákba ütközöl. Egy MMO, amely olyan gondokkal küzd, amelyeket máshol nem látsz. A Cloud Imperium 4.0-s alfa verziója sok újdonságot hozott, de aki ingyen próbálkozott, annak nem sok öröme volt benne.

 

Olyan régóta fejlesztés alatt áll, hogy a közösség jelentős része – köztük sokan, akik már pénzzel támogatták a projektet – már nem is hisz abban, hogy a játék valaha teljes lesz. Ez az a teher, amelyet a Star Citizen évek óta cipel, és bár a rajongók egy része még reménykedik, Chris Roberts űrszimulátora időnként védhetetlen.

A játék állandó csúszásának egyik fő oka, hogy a fejlesztők olyan technológiákat próbálnak létrehozni, amelyek messze túlmutatnak a jelenlegi MMO-kon: szerverek közti ugrások valós időben, töltőképernyők nélküli világ, megszakítás nélküli játék karbantartás közben is.

Bár ezek a célok elméletben lenyűgözőek, a legtöbb játékosnak fogalma sincs arról, hogy mit jelent a „replikációs réteg” vagy a „szerver hálózat”. Amit ők látnak – és amit valószínűleg te is látsz –, az egy állandóan összeomló, bugos játék, amit még mindig nehéz komolyan venni.

Nagy ígéretek, gyenge teljesítés

December végén a Cloud Imperium elindította a Star Citizen 4.0 alfa verzióját – egy hatalmas frissítést, amely egy teljesen új csillagrendszert, új mechanikákat és az ígéretes szerverhálózati technológia egy kulcsfontosságú elemét hozta el.

Bár az érdeklődés hatalmas volt, a játékosok többsége inkább dühös lett, mint lenyűgözött. A fejlesztők egy ingyenes próbaidőszakkal próbálták bevonzani az új játékosokat, de ehelyett olyan élményt kaptak, amely minden volt, csak nem meggyőző.

Érthető, hogy egy játék megjelenéskor döcögős, de a Star Citizen pontosan akkor omlik össze, amikor a legnagyobb figyelmet kapja. Hogy adj el egy játékot, ha az emberek még egy liftet sem tudnak használni benne?

Az alfa 4.0 bevezetése során a szerverek a legjobb teljesítményt mutatták az elmúlt évekhez képest – ami nem nagy szó –, de a rengeteg technikai hiba miatt az új funkciókat alig lehetett kipróbálni. Hosszú órákon át a játék egyszerűen nem működött, és sok kíváncsi játékos valószínűleg soha nem tér vissza a látottak után.

Persze lehet mondani, hogy a fejlesztés összetett és rengeteg időt igényel, de a Cloud Imperium már több mint egy évtizede ígérget, és még mindig nincs kész termék. Az alfa 4.0 megérkezett – az viszont továbbra is kérdés, hogy ebből valaha lesz-e teljes játék.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu