A Warhorse Studios játéka nem csak eladásaival szárnyal, hanem a PlayStation 5 Pro-n felmutatott teljesítményével is.
A ResetEra fórumon bukkant fel egy fejlesztőtől, hogy a Kingdom Come: Deliverance 2 a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázónak 9.6-os verzióját használja. A Sony tehát sokat fejlesztgeti a PSSR-t, de kiderült, hogy ez nem a legújabb verzió belőle. Tehát a cseh fejlesztők ennek ellenére is remek munkát végeztek, ugyanis ugyanez az illető pár nappal korábban érdekes gondolatokat osztott meg a PlayStation 5 félgenerációs frissítésén elérhető felskálázóval kapcsolatban.
Szerinte a régebben megjelent, Unreal Engine 4-et használó játékok nem biztos, hogy a PSSR kezdetleges verziójánál újabbat támogatni tudnak. Az UE4 alapból csak a kezdeti PSSR-t támogatja, és az Epic Games hivatalosan már nem frissítgeti ezt az engine-t, és a fejlesztőknek az Unreal Engine 5-ből kell kódrészleteket visszaportolniuk, hogy újabb szoftveres fejlesztőkészleteket (software development kit = SDK) használhassanak, és ezzel a PSSR-ből újabb verziót tudjanak alkalmazni. Emiatt nincs esély több játék esetében a PSSR támogatására, mert az Unreal Engine 5-ös kód visszaportolása időt igényel, és ez nem mindenkinek adatik meg.
Two million copies in under two weeks! A toast to you all for making #KCD2 a triumph! pic.twitter.com/nLXPkix2yu
— Kingdom Come: Deliverance II (@KingdomComeRPG) February 17, 2025
A Warhorse a Twitteren megerősítette, hogy két hét alatt millióban ugyanennyit tudott eladásokban összehozni a Kingdom Come: Deliverance 2. 2 millió nem gyenge ennyi idő alatt (és az első milliót egy nap alatt érte el, bár ebben az előrendelések is benne voltak), és ebből a Steames adatok szerint 1,46-1,72 milliót tehet ki a PC. Egyidejű játékosok tekintetében 256 ezer fölé jutott, amivel a Team Fortress 2-t is meg tudta előzni a top 50-ben. Lars Wingefors, az Embracer Group vezérigazgatója csak elismerő szavakkal tudja illetni a stúdiót:
„Annyira boldog és elégedett vagyok a Warhorse-szal és azzal, amit megvalósítottak. 2019-ben csatlakoztak az Embracerhez, megvolt az elképzelésük, hogy egy fantasztikus játék folytatását hozzák létre, mi pedig lehetővé tettük számukra, hogy megvalósítsák az elképzelésüket, amit szerettek volna, és több időt és szabadságot adtunk nekik, hogy valóban egy remekművet hozzanak létre. Az eladások felülmúlják a várakozásainkat, sőt, még az én kicsit magasabb elvárásaimat is, a Kingdom Come: A Deliverance 2 valóban teljesíti ezt, szóval azt hiszem, ez „jól sikerült”. Nagyon örülök neki. A második, de még az első rész is hosszú évekig jelentős bevételeket fog termelni számunkra,” mondta az Embracer negyedéves pénzügyi jelentése során Wingefors.
Mivel a Kingdom Come: Deliverance 2 az év végéig folyamatosan új (részben fizetős) tartalmakat is fog kapni, talán megérdemelt a sikere.
Forrás: WCCFTech