Azzal, hogy a Sony a PlayStation 5-ről (vagy PlayStation 4-ről) átportolja a játékait PC-re, nagy hasznot tud hajtani, és nem csak azzal, hogy több játékosa lesz az adott címeknek.
Most már kifejezetten nyilvánvaló, hogy a konzolgyártók nem kevés pénzt hagynak az asztalon azzal, hogy nem portolják át játékaikat PC-re. A Microsoft az előző évtized második felében jött rá erre, ugyanis eleinte voltak Xbox One-exkluzív játékok (Halo 5: Guardians; erről írtunk már, hogy miért nem kapott PC portot). A Nintendo marad a Switch/Switch 2 párosán. A Sony viszont pár éve elkezdte a játékait áthozni PC-re (és néha azért eléggé kérdéses minőségben vannak a portok).
Tavaly a Helldivers 2 egyszerre jött ki PlayStation 5-re és PC-re, és ez is hatalmas siker lett. Emiatt is mondta Yoshida Shuhei, aki a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios (a PlayStation Studios elődje) vezetője, majd a Sony indie vezetője volt, mielőtt 31 évnyi munka után távozott volna a cégtől. A Sacred Symbols+ podcasten elmondta, hogy szerette volna korábban is elhozni a játékokat PC-re, de a Sony ekkoriban még másképp gondolkodott, de aztán meggyőzték a céget azzal, hogy a porttal talán PlayStation konzolokat is vásárolnak a játékosok.
„A PC-n való megjelenés sok mindent elér: új közönséget ér el, akiknek nincs konzoljuk – különösen azokban a régiókban, ahol a konzolok nem annyira népszerűek. Az ötlet az, hogy ezek az emberek rajongóivá válhatnak egy adott franchise-nak, és amikor egy új játék jelenik meg a sorozatból, meggyőzhetik őket, hogy vegyenek egy PlayStationt. A PC-re való portolás sokkal olcsóbb mint egy eredeti cím elkészítése. Szóval ez majdnem olyan, mintha pénzt nyomtatnánk. És ez segít nekünk abban, hogy új címekbe fektessünk be most, hogy a játékok ára megnőtt. Kína hatalmas PC-s játékpiac. Ahhoz, hogy elérjük a közönséget az olyan országokban mint Kína, akkor kulcsfontosságú a PC-n való megjelenés,” mondta Yoshida.
A több célplatform nagyobb profitot jelent.
Forrás: PCGamer