A fiatalokat nem érdekli a szex és a romantika a játékokban!

Egy felmérés meglepő eredményeket mutatott fel, és bizony a fiatalabb korosztály nem éppen 18-as karikás tartalmak iránt érdeklődnek…

 

A felmérések szerint a mai fiatalokat jobban érdeklik a plátói barátságokról és társadalmi csoportokról szóló történetek mint a romantika és a szex, és a játékfejlesztők figyelembe veszik ezt, továbbá a tinédzserek médiafogyasztásának egyéb trendjeit. A múlt heti D.I.C.E. Summiton a játékiparban dolgozó szakemberek tömege előtt Sharon Tal Yguado tévés vezetőből lett játékstúdió-alapító és Tami Bhaumik, a Roblox civilségért és partnerségért felelős alelnöke arról beszélt, hogy mit is akarnak a tinik. Egy tanulmány szerint a 16 és 24 év közötti fiatalok 73%-a állítja, hogy néha vagy mindig egyedül érzi magát, sokan pedig arról is beszámolnak, hogy szomorúnak és reménytelennek érzik magukat. Bhaumik ezt több dologra vezeti vissza, így szerinte az éghajlat változásának, a világ állapotának,  mindennek tulajdonítja: a világ állapotának, az éghajlatváltozásnak, illetve a közösségi médiának.

Yguado a UCLA Center for Scholars and Storytellers kutatását idézve elmondta, hogy a fiatalok nem azok a felszínes, hóbortos TikTok-függők, akiknek beállítják őket, mert olyan dolgok érdeklik őket mint a biztonság, a kedvesség, az elfogadás, a fizikai fittség, a barátság és a spirituális kapcsolat. Kevésbé érdekli őket a romantika! A UCLA 2024 Teens and Screens című jelentésében a kamaszokat arról kérdezték, hogy mit szeretnének látni a médiában, és a „romantika és/vagy szex” a 15. helyen végzett a 21 lehetőség közül, miközben ennek ellentéte, a „szexet vagy romantikát nem tartalmazó tartalom” a 8. helyen volt, a „barátságok és társadalmi csoportok” válasz pedig az 5. helyen volt megtalálható.

A UCLA kutatói szerint ez az úgynevezett „nomance” attitűd egyre inkább terjed. A 2023-as jelentésben a serdülők 51,5%-a olyan tartalmakat kívánt, amelyek a plátói kapcsolatokra és barátságokra összpontosítanak, míg ez tavalyra már 63,5/ lett. Egy év alatt 47,5%-ról 62,4%-ra emelkedett azoknak a serdülőknek az aránya is, akik szerint a szex és a szexuális tartalom nem szükséges a tévéműsorok és/vagy filmek cselekményének előmozdításához. A felmérés adatai nélkül is közismertnek számított a közösségi médiában az elmúlt években az a felfogás, hogy a mai fiatalokat különösen nem érdekli a romantika és a szex, és pandémia okozta elszigeteltség és a növekvő szorongás egy zárkózott generációhoz vezetett.

A serdülők tehát a korábbiakhoz képest kevesebbszer szeretkeznek. A játékok sem nagyon mennek ebbe az irányba. 2007-ben a Mass Effect és a The Witcher is kissé botrányt keltett a nuditás miatt, de a nagy mainstream játékok, amelyekben sok a szex (pl. Baldur’s Gate 3), új keletű jelenség.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu