Egy felmérés meglepő eredményeket mutatott fel, és bizony a fiatalabb korosztály nem éppen 18-as karikás tartalmak iránt érdeklődnek…
A felmérések szerint a mai fiatalokat jobban érdeklik a plátói barátságokról és társadalmi csoportokról szóló történetek mint a romantika és a szex, és a játékfejlesztők figyelembe veszik ezt, továbbá a tinédzserek médiafogyasztásának egyéb trendjeit. A múlt heti D.I.C.E. Summiton a játékiparban dolgozó szakemberek tömege előtt Sharon Tal Yguado tévés vezetőből lett játékstúdió-alapító és Tami Bhaumik, a Roblox civilségért és partnerségért felelős alelnöke arról beszélt, hogy mit is akarnak a tinik. Egy tanulmány szerint a 16 és 24 év közötti fiatalok 73%-a állítja, hogy néha vagy mindig egyedül érzi magát, sokan pedig arról is beszámolnak, hogy szomorúnak és reménytelennek érzik magukat. Bhaumik ezt több dologra vezeti vissza, így szerinte az éghajlat változásának, a világ állapotának, mindennek tulajdonítja: a világ állapotának, az éghajlatváltozásnak, illetve a közösségi médiának.
Yguado a UCLA Center for Scholars and Storytellers kutatását idézve elmondta, hogy a fiatalok nem azok a felszínes, hóbortos TikTok-függők, akiknek beállítják őket, mert olyan dolgok érdeklik őket mint a biztonság, a kedvesség, az elfogadás, a fizikai fittség, a barátság és a spirituális kapcsolat. Kevésbé érdekli őket a romantika! A UCLA 2024 Teens and Screens című jelentésében a kamaszokat arról kérdezték, hogy mit szeretnének látni a médiában, és a „romantika és/vagy szex” a 15. helyen végzett a 21 lehetőség közül, miközben ennek ellentéte, a „szexet vagy romantikát nem tartalmazó tartalom” a 8. helyen volt, a „barátságok és társadalmi csoportok” válasz pedig az 5. helyen volt megtalálható.
A UCLA kutatói szerint ez az úgynevezett „nomance” attitűd egyre inkább terjed. A 2023-as jelentésben a serdülők 51,5%-a olyan tartalmakat kívánt, amelyek a plátói kapcsolatokra és barátságokra összpontosítanak, míg ez tavalyra már 63,5/ lett. Egy év alatt 47,5%-ról 62,4%-ra emelkedett azoknak a serdülőknek az aránya is, akik szerint a szex és a szexuális tartalom nem szükséges a tévéműsorok és/vagy filmek cselekményének előmozdításához. A felmérés adatai nélkül is közismertnek számított a közösségi médiában az elmúlt években az a felfogás, hogy a mai fiatalokat különösen nem érdekli a romantika és a szex, és pandémia okozta elszigeteltség és a növekvő szorongás egy zárkózott generációhoz vezetett.
A serdülők tehát a korábbiakhoz képest kevesebbszer szeretkeznek. A játékok sem nagyon mennek ebbe az irányba. 2007-ben a Mass Effect és a The Witcher is kissé botrányt keltett a nuditás miatt, de a nagy mainstream játékok, amelyekben sok a szex (pl. Baldur’s Gate 3), új keletű jelenség.
Forrás: PCGamer