A játék rendezőjén nem múlna az Avowed folytatása, úgyhogy lehet, hogy a Microsoft végül lehetőséget fog adni erre az Obsidian Entertainmentnek.
Az Avowed kezdeti eredményei jók, de még a hétvége sokat változtathat ezen, ugyanis nem biztos még, hogy tényleg rengeteg játékost képes lekötni. Valószínűleg több egyidejű játékos lesz a Steamen ma és holnap mint pénteken (érthető módon a hétvégén általában többen szoktak játszani), de mindenesetre Carrie Patel, az Avowed rendezője a Bloombergnek elárulta, hogy a stúdió az eddigi eredményeket látva kifejezetten elégedettnek nevezhető.
„Úgy érzem, hogy az elmúlt négy év alatt annyi mindent tanultam, amit bárcsak már a folyamat elején tudtam volna. Ez egy olyan munka, ahol a csúcsok nagyon magasak, a mélypontok pedig nagyon mélyek. Normális esetben, ha visszalépsz és újraértékeled a kreatív irányt, új játszható koncepciót (vertical slice-ot) állítasz össze, és átdolgozod a gyártási terveket, akkor ezt egy nagyon kis csapattal teszed. Nekünk akkoriban nem volt nagyon kicsi csapatunk. Sok leckét megtanultunk az Avowed építése közben, amit ideális esetben egy kis léptékű, valódi előprodukcióban tanultunk volna meg,” mondta Patel.
A rendező aztán a rebootról is beszélt (Skyrim-féle nyílt világ helyett egy kisebb, a stúdió korábbi játékaihoz hasonló méretű világ, ez 2021-ben történt), illetve utalt arra, hogy ő szívesen dolgozna az Avowed folytatásán: „Minden játéknál azt gondolod, hogy „nem tudunk minden hegyet megmászni – melyek azok, amelyek valóban megérik számunkra az erőfeszítést?”. A The Outer Worldsből tudtuk, hogy igazán nagyszerű játékot tudunk építeni a „nyitott zónákkal”, és ez néhány előnnyel is jár, mivel lehetővé teszi, hogy a területek témája sokkal hangsúlyosabb és szándékosabb legyen, és a játékosnak a fejlődés érzetét kelti, ahogy egyik környezetből a másikba lép. Most, hogy felépítettük ezt a csodálatos világot, és felépítettük a csapat erejét és az „izommemóriát” a világ tartalma és játékmenete köré, szeretném, ha még többet csinálnánk vele,” tette hozzá Patel.
Patel korábban a Pillars of Eternity-n dolgozott, és valószínűleg Eora világára gondolt (az Avowed is ebben az univerzumban van, ahogy a PoE is), de mindez végül a Microsofton múlik.
Forrás: WCCFTech