Az Avowed maga a csoda. Az Obsidian Entertainment új fantasy RPG-je kétszer is újraindult a fejlesztés során, és hat éven át készült. Egy Jason Schreier által készített riport feltárja a múltját, jelenét és jövőjét ennek a különleges játéknak. Az Avowed eredetileg multiplayerként indult, de végül teljesen átalakult – és ez így lett igazán sikeres. A fantasy RPG nemcsak hogy jól teljesít, de a fejlesztők már a franchise bővítését tervezik.
Az Avowed, amelyet a Pillars of Eternity univerzumban játszódik, már elérhető PC-n, Xbox Series X|S-en és Game Pass-on. Bár sokak számára „csak egy újabb RPG”, egyre többen fedezik fel annak mélységét, beleértve az elmerülős történetmesélést, az addiktív harcrendszert és a részletgazdag világot.
Kétszer rebootolták, mégis sikert arat
A játék fejlesztése 2018-ban indult, és több problémával is szembesült, köztük két teljes reboottal és irányváltásokkal. Obsidian Entertainment csapatát alaposan próbára tette a projekt, mivel az Avowed eredetileg multiplayer címként indult. Azonban egy merész döntés született: a játékot átalakították egy narratíva-központú, egyjátékos kampánnyá, amely a karakterekre és a történetre helyezi a hangsúlyt.
Ez az irányváltás óriási kihívás elé állította a csapatot, amelynek szinte a teljes játékot újra kellett építenie. Akkoriban az Obsidian mindössze 180 fős csapatból állt, és komoly pénzügyi nehézségekkel küzdött. Ezért Carrie Patel rendező úgy döntött, hogy elhagyják a hatalmas nyílt világot, és helyette egy „nyitott zónákra” osztott világot hoznak létre. Ez lehetővé tette a fejlesztők számára, hogy részletgazdagabb helyszíneket alkossanak, több tartalommal és mélyebb Pillars of Eternity háttérvilággal.
Az Obsidian a jövőre épít
A fejlesztés során rengeteg stressz és kihívás érte a csapatot, de ez egyben egyfajta tanulási folyamat is volt. A Microsoft és az Xbox támogató környezetet biztosított számukra, amely elősegítette a növekedést. „Amikor csatlakoztunk az Xboxhoz, 2018-ban körülbelül 170-180 emberből álltunk. Azóta 285 főre bővültünk, és fantasztikus partnereink lettek, például a Heavy Iron és a Beamdog.”
Ennek köszönhetően az Obsidian az elmúlt hét évben öt játékot is kiadott: The Outer Worlds, Grounded, Pentiment, Avowed, és a készülő The Outer Worlds 2. Az Avowed jelenleg a reflektorfényben van, hiszen bár eladásai nem döntöttek rekordokat, néhány napig a Steam egyik legkeresettebb játékai közé tartozott. A PC-n elért 17 000 fős csúcsjátékosszám mellett az Xbox és Game Pass platformokon még nagyobb felhasználóbázissal rendelkezhet.
A The Outer Worlds 2 idén érkezhet, de az Obsidian jövőbeli tervei még nem ismertek. Nem lenne meglepő, ha az Avowed-hoz letölthető tartalmak vagy egy esetleges folytatás már tervben lenne. Carrie Patel megerősítette Jason Schreier számára, hogy elégedettek az Avowed eladásaival, és szeretnék tovább építeni a világát.
Patel elmondta, hogy szeretné továbbra is játékokat rendezni az Obsidian-nál, és bár a saját elképzelése szerint a következő lépés egy DLC vagy folytatás lenne, a stúdió jövője még képlékeny. „Most, hogy megépítettük ezt a fantasztikus világot, és a csapat is rutint szerzett benne, nagyon szeretném, ha többet is kihozhatnánk belőle.”
Forrás: 3djuegos