A Square Enix példája is bizonyítja, hogy bizony a PC portokban ott van a pénz (de azért megfeelő kivitelezés kell, nem pedig egy hanyag port).
Hiába jelent meg közel 11 hónappal a PlayStation 5 után PC-re is a Final Fantasy VII remake projekt második felvonása, a Final Fantasy VII Rebirth, a közönség pillanatok alatt ráugrott a portra, és most kézzel fogható eredménye is van annak, hogy a konzolos exkluzivitás káros tud lenni (kivéve, ha a Nintendóról van szó, mert ők nem fognak változtatni a stratégiájukon).
Mat Piscatella, a Circana (korábban NPD Group) vezetője szerint a januári, fizetős (prémium) játékok toplistáján a Final Fantasy VII Rebirth előkelő helyet ért el, ugyanis az Egyesült Államokban a harmadik fhelyre ugrott fel a Square Enix, figyelembe véve a lemezes, digitális eladásokat (ha ezt megosztják a kiadók), de ebbe a DLC-ket nem veszik bele. Tavaly decemberben Cloudék története az 56. helyen volt, úgyhogy hatalmas előrelépésről van szó, de ennél még nagyobbat könyvelhetett el a Final Fantasy VII Remake & Rebirth Twin Pack: a remake eddigi két részét magába foglaló pakk 2024 utolsó hónapjában a 265. helyen ált, és innen robbant előre a 16. helyre!
Nézzük is a toplistát (zárójelben a kiadó, majd az előző havi pozíció):
- Call of Duty: Black Ops 6 (Microsoft, 1.)
- Madden NFL 25 (Electronic Arts, 2.)
- Final Fantasy VII Rebirth (Square Enix, 56.)
- EA Sports FC 25 (Electronic Arts, 4.)
- Minecraft** (platformonként vátozó; 9.)
- Marvel’s Spider-Man 2 (Sony, 13.)
- EA Sports College Football 25 (Electronic Arts, 3.)
- Donkey Kong Country Returns* (Nintendo, új megjelenés)
- Hogwarts Legacy (Warner, 7.)
- Sonic Generations (SEGA, 6.)
- Helldivers II (Sony, 15.)
- Astro Bot (Sony, 8.)
- Dragon Ball: Sparking! Zero (Bandai Namco, 11.)
- Super Mario Party Jamboree* (Nintendo, 5.)
Elden Ring (Bandai Namco, 12.) - Final Fantasy VII Remake & Rebirth Twin Pack (Square Enix, 265.)
- Mario Kart 8 (Nintendo, 16.)
- The Crew: Motorfest (Ubisoft, 31.)
- UFC 5 (Electronic Arts, 28.)
- It Takes Two (Electronic Arts, 82.)
* – digitális értékesítéseket nem számították bele
** – a Nintendo Switch digitális eladásait nem számították bele
Forrás: WCCFTech