Julian Gollop szerint ha a Firaxis ezt a játékot megvalósítaná, biztosan lenne közönsége, és emiatt sem érti, hogy ez miért nem jött még létre.
Az XCOM 2 már kilenc éve, hogy megjelent. Az rengeteg idő, és sok dolog változott azóta. Az a játék remek volt, és emiatt is érthetetlen, hogy a Take-Two (2K) nem rendelt be belőle egy folytatást. Az XCOM: Chimera Squad nem számít annak, az inkább egy spin-offnak nevezhető. A várakozásban nem vagyunk egyedül, ugyanis Julian Gollop, az XCOM alkotója is azt várja, hogy megszülessen a hármas számú epizód. (Az XCOM mégsem egy Valve: náluk is egyfajta átok ülhet a 3-as számon…)
A PCGamer az új játéka, a Chip ’n Clawz vs. The Brainioids kapcsán interjúvolta meg Gollopot, aki úgy véli, hogy bár a valós idejű stratégiáknak (real-time strategy = RTS) új lendülete lett az utóbbi években, nem érti, hogy miért nem jött eddig létre az XCOM 3. Vannak azért olyan játékok, amik nem kapnak olyan jó fogadtatást a műfajban (Civ 7), de például a Jagged Alliance új része szinte tősgyökeres XCOM lett a játékmenet tekintetében…
„Biztos vagyok benne, hogy az XCOM 3-nak van közönsége, de el kell fogadnod a valóságot: a stratégiai játékok még mindig rétegjátékok. Ez egy kicsit nehéz lehet, tudod, mint talán a Sid Meier’s Civilization VII esetében. A Jagged Alliance 3 játékmenetét tekintve nagyon is inkább az XCOM stílusa jellemzi. Vagy ott van a Warhammer 40K: Rogue Trade. Szóval van még néhány elég jó példa, ami jó. De sajnos az XCOM 3 még nem létezik,” mondta Gollop.
Gollop szerint a stratégiai játékok műfajában sok innováció és érdekesség inkább a kisebb, indie játékok között található. Ott van a Factorio, a Tactical Breach Wizards, a The Last Spell példaként. Csakhogy nincs meg a költségvetésük (a marketingre sem), amit anno, a 90-es években láthattunk.
Forrás: PCGamer