Avowed: miképp lehetett volna az Obsidian Redfallja?

Az Obsidian Entertainment egy kisebb Destiny és The Elder Scrolls V: Skyrim beütéssel is tervezett, de végül nem ez a koncepció született meg.

 

Carrie Patel, az Avowed rendezője a Bloombergnek elmondta, hogy rögös volt ez a hat év az Obsidian Entertainment számára. Eleinte átmenetektől mentes nyílt világú lett volna a játék, és kooperatív vagy akár élő szolgáltatásos (live service) elemekkel is rendelkezett volna. Ez viszont két évnyi fejlesztést megelőző (preprodukciós) munkálat után módosult. A játék fejlesztése 2018-ban kezdődött, mielőtt az Obsidiant a Microsoft felvásárolta volna. Egy kezdeti koncepció többjátékos-központú volt, és ezt próbálták a kiadóknak bemutatni. Ezért lehetett anno hallani, hogyaz Avowed a Skyrimhoz hasonlított volna, de co-op, többjátékos szemszöggel (ezt a Bloomberg a Destiny-hez hasonlította).

Ez a koncepció 2020-ra megváltozhatott, ugyanis az akkori Xbox & Bethesda Games Showcase-en, a filmszerű videójában ez nem nagyon bukkant fel. 2021 elején aztán lecserélték a játék felsővezetését, ugyanis Patel (aki korábban a Pillars of Eternity-n és a The Outer Worldsön is dolgozott) ekkor lett az Avowed rendezője . Vezetése alatt változott a dizájn a végleges „nyílt zónájú” modellre. De még a reboot ellenére is nehéz volt egy teljes csapatot összehozni anélkül, hogy a preprodukciós fázisban felvázolták volna az új irányzatot. Patel szerint ekkor építették a sínt, miközben a vonat haladt előre. Hasonló ilyen ugrás, amikor teljes körű fejlesztésbe ugrott egy játék, a Disco Elysium törölt kiegészítője volt (ennek X7 volt a kódneve).

A Redfall is hasonló utat járt be: egy egyjátékos stúdiótól származott, nehézkes fejlesztési folyamatokkal, mielőtt a Microsoft felvásárolta volna őket. Az Arkane Austin, a Redfall fejlesztői azt remélték, a Microsoft közbelép, és leállítja vagy újraindítja a Redfall fejlesztését, ám ez nem történt meg, és az Obsidian esetében az Avoweddel kapcsolatban a beavatkozás a stúdió belső vezetésétől érkezett. Csakhogy a stúdió jobb helyzetben volt. Az Arkane Austin mindent a Redfallra tett fel, miközben az Obsidian egyre több projekten dolgozott (Pentiment, Grounded, The Outer Worlds 2).

Talán így megvalósulhat a korábban általunk is bemutatott százéves tervük…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu