Az Obsidian Entertainment egy kisebb Destiny és The Elder Scrolls V: Skyrim beütéssel is tervezett, de végül nem ez a koncepció született meg.
Carrie Patel, az Avowed rendezője a Bloombergnek elmondta, hogy rögös volt ez a hat év az Obsidian Entertainment számára. Eleinte átmenetektől mentes nyílt világú lett volna a játék, és kooperatív vagy akár élő szolgáltatásos (live service) elemekkel is rendelkezett volna. Ez viszont két évnyi fejlesztést megelőző (preprodukciós) munkálat után módosult. A játék fejlesztése 2018-ban kezdődött, mielőtt az Obsidiant a Microsoft felvásárolta volna. Egy kezdeti koncepció többjátékos-központú volt, és ezt próbálták a kiadóknak bemutatni. Ezért lehetett anno hallani, hogyaz Avowed a Skyrimhoz hasonlított volna, de co-op, többjátékos szemszöggel (ezt a Bloomberg a Destiny-hez hasonlította).
Ez a koncepció 2020-ra megváltozhatott, ugyanis az akkori Xbox & Bethesda Games Showcase-en, a filmszerű videójában ez nem nagyon bukkant fel. 2021 elején aztán lecserélték a játék felsővezetését, ugyanis Patel (aki korábban a Pillars of Eternity-n és a The Outer Worldsön is dolgozott) ekkor lett az Avowed rendezője . Vezetése alatt változott a dizájn a végleges „nyílt zónájú” modellre. De még a reboot ellenére is nehéz volt egy teljes csapatot összehozni anélkül, hogy a preprodukciós fázisban felvázolták volna az új irányzatot. Patel szerint ekkor építették a sínt, miközben a vonat haladt előre. Hasonló ilyen ugrás, amikor teljes körű fejlesztésbe ugrott egy játék, a Disco Elysium törölt kiegészítője volt (ennek X7 volt a kódneve).
A Redfall is hasonló utat járt be: egy egyjátékos stúdiótól származott, nehézkes fejlesztési folyamatokkal, mielőtt a Microsoft felvásárolta volna őket. Az Arkane Austin, a Redfall fejlesztői azt remélték, a Microsoft közbelép, és leállítja vagy újraindítja a Redfall fejlesztését, ám ez nem történt meg, és az Obsidian esetében az Avoweddel kapcsolatban a beavatkozás a stúdió belső vezetésétől érkezett. Csakhogy a stúdió jobb helyzetben volt. Az Arkane Austin mindent a Redfallra tett fel, miközben az Obsidian egyre több projekten dolgozott (Pentiment, Grounded, The Outer Worlds 2).
Talán így megvalósulhat a korábban általunk is bemutatott százéves tervük…
Forrás: PCGamer