Azt hallani, hogy a Sony félgenerációs konzolfrissítése jó rajtot vett, de azóta az előd, a PlayStation 4 Pro eredményeihez képest nem tudja tartani a lépést.
Mat Piscatella, a Circana (korábban NPD Group) elemzője megosztotta, hogy az Egyesült Álamokban a PlayStation 5 Pro eladásai az első néhány hónapjában lemaradtak a PlayStation 4 Pro által felmutatott eredményekkel annak megjelenése után. A legnagyobb különbség a két konzol között az árban mutatkozott meg: míg a PlayStation 5 Pro 700 dollártól kapható, a PlayStation 4 Pro anno 400-ért volt megvásárolható (és ebben alapból ott volt a Blu-ray meghajtó, így nem kellett a lemezes játékokat gyűjtőknek külön optikai meghajtót vásárolni feláron).
Kissé torzít a piackutató cég összehasonlítása, ugyanis a PlayStation 5 Pro egy héttel kevesebb adatot kapott. Novemberben viszont a Sony konzolja Piscatella szerint szolid rajtot vett, és akkor még hasonló szinten volt a PlayStation 4 Pro eredményeivel. A PlayStation 5 Pro november 7-én jelent meg, és több mint 50 játék kapott PS5 Pro-támogatást, amivel a grafika és/vagy a teljesítmény is javult így a konzolon.
A Sony hivatalosan nem közölt még PlayStation 5 Pro eladási adatokat (és valószínűleg nem is fog, ahogy a Nintendo sem részletezi, hogy például hány Switch Lite vagy OLED fogyott), de a nemrég közölt PlayStation 5-ös eredménybe már ez a konzol is beleszámított. Ha a megjelenéstől számított időtartamot nézzük, akkor a PlayStation 4-hez képest a PlayStation 5 kisebb lemaradásban van (76,5 millió kontra 75 millió). Úgyhogy kissé fogyóban van a konzol lendülete, amiben szerepe van a first-party játékok hiányának, ugyanis a Sony mostanában ilyesmit nem nagyon mutatott fel (de tavaly ősszel az Astro Bot remekelt), és talán épp ezért is jelentették be például a Days Gone Remasteredet is…
A PlayStation 5 idén a Death Stranding 2: On The Beachre és a Ghost of Yotei-re számíthat a first-party játékokból.