„Őszintén elnézést kérünk.” A Warhammer 40K Space Marine 2 készítői bocsánatkérő nyilatkozatot tettek közzé, és cáfolják, hogy a lövöldözős játék játék-szolgáltatás modellre épülne. A Saber Interactive időkorlátos közösségi eseményeket vezetett be a játékba, ami felháborította a játékosokat.
A Warhammer 40K Space Marine 2 fejlesztői nemrég kénytelenek voltak reagálni a játékosok egyre növekvő kritikáira, miután a játékban egy sor közösségi eseményt vezettek be. Ezek az aktivitások exkluzív kozmetikai tárgyak feloldását szolgálják, de nem kis felháborodást keltett, hogy ezek az elemek idővel eltűnnek. Emiatt sok játékos azzal vádolta a Saber Interactive-ot, hogy a játékot egy játék-szolgáltatás modell irányába tereli, miközben mesterséges hiányérzetet kelt a közösségben.
A fejlesztők cáfolnak és bocsánatot kérnek
A játékosok dühének egyik fő forrása az úgynevezett „FOMO” (fear of missing out), vagyis a kimaradástól való félelem, amely arra kényszeríti a játékosokat, hogy részt vegyenek ezekben az eseményekben, különben lemaradnak a jutalmakról. A növekvő kritikák hatására a Saber Interactive hivatalos nyilatkozatban reagált a vádakra, határozottan tagadva, hogy a Space Marine 2 játék-szolgáltatás modell szerint működne. Egyúttal elnézést kértek a játékosoktól, és bejelentették, hogy az időkorlátos tárgyak hamarosan a boltban is elérhetők lesznek.
A közleményben a következő olvasható: „Láttuk, hogy a közösségi eseményeket nem fogadták jól, amikor bevezettük őket a kozmetikai tárgyak feloldásának egyik módjaként. Sokan említették a FOMO-jelenséget, amit ezek az események generáltak. Biztosítunk mindenkit, hogy nem tervezzük a Space Marine 2-t játék-szolgáltatás modellre átállítani. Az események során megszerezhető kozmetikai tárgyak később mindenki számára elérhetőek lesznek.” – írják az IGN közvetítésével.
A jövőbeni változások
„Azt szeretnénk, hogy ezek az események a legelhivatottabb játékosok számára előnyként működjenek, nem pedig mindenki számára frusztrációt okozó tényezőként. Ez azonban azt is jelenti, hogy egy sokkal gördülékenyebb élményt kell biztosítanunk az elemek feloldására, ami eddig nem volt megfelelő. Őszintén elnézést kérünk a kellemetlenségekért, és dolgozunk egy olyan rendszeren, amely megkönnyíti a tárgyak megszerzését, hogy kevésbé legyenek korlátozóak.” – zárja a közlemény.
Forrás: 3djuegos