A BioWare társalapítója, Greg Zeschuk a Mass Effect-saga révén óriási sikert aratott, de most elárulta, milyen nagyvállalatnál dolgozni. Az EA-t kritizálva kijelentette, hogy nem alkalmas arra, hogy nagy cégnél dolgozzon, mert „az EA elég kötelet ad, hogy felakaszd magad”.
Bár a BioWare több mint tíz éve próbál maradandót alkotni, továbbra is az egyik legmeghatározóbb stúdió a videojáték-iparban. Az 1995-ben alapított vállalat klasszikus szerepjátékok sorát készítette el, majd 2007-ben az EA égisze alatt megalkotta a Mass Effect és a Dragon Age franchise-okat. Egy nagyvállalat részeként dolgozni hatalmas erőforrásokat és szélesebb közönséget jelenthet, de egyben olyan vállalati struktúrába is kényszeríti a fejlesztőket, amely nem mindenkinek felel meg.
Greg Zeschuk, a BioWare társalapítója az Eurogamernek adott interjújában osztotta meg gondolatait arról, milyen érzés egy nagy kiadó, például az EA kötelékében dolgozni. A legmegdöbbentőbb kijelentése az volt, amikor azt mondta: „Az EA elég kötelet ad, hogy felakaszd magad”, utalva ezzel arra a paradox helyzetre, amelyben a fejlesztők látszólag szabadon dolgozhatnak, ám a vállalati struktúra végül mégis korlátokat szabhat a kreativitásnak. „Szeretem azt mondani, hogy az EA elég kötelet ad, hogy felakaszd magad. És ez alatt azt értem, hogy meg kell tanulnod dolgozni ebben a rendszerben.”
A nagyvállalati kultúra hatása a BioWare-re
A Dragon Age: The Veilguard bukását követően az EA több tucat fejlesztőt bocsátott el, bár Zeschuk idejében a stúdió még komoly sikereket ért el a Mass Effect-trilógiával. „Szerintem elég jól teljesítettünk, ha megnézzük, milyen eredményeket hozott a Mass Effect-trilógia. Az egy nagyon sikeres időszak volt. De meg kell érteni, hogyan kell egy nagy cégnél dolgozni. És számomra ez volt a vég. Már a második évben tudtam, hogy egyszer el fogok menni. Csak azt nem tudtam, mikor.” – mesélte a Gamesradar közvetítésével.
Ennek ellenére Zeschuk már akkor tudta, hogy nem fog sokáig maradni egy olyan óriáscégnél, mint az EA. A stúdió ugyan némi mozgásteret is kapott, például lehetőséget arra, hogy egy Facebookra szánt játékot egy álneves vállalat égisze alatt fejlesszenek. Emellett Zeschuk megemlítette, hogy a Microsoft rossz tanácsot adott nekik, amikor azt javasolta, hogy a Jade Empire kizárólag az eredeti Xboxra jelenjen meg, és ne az Xbox 360-ra, ami végső soron korlátozta a játék sikerét.
Forrás: 3djuegos