­
A Fortnite és társai tarolnak: az amerikai játékosok fele csak ezeket pörgeti! | theGeek.hu

A Fortnite és társai tarolnak: az amerikai játékosok fele csak ezeket pörgeti!

Sokak számára a Fortnite a kedvenc játék, mások viszont problémának tartják. Az Egyesült Államokban a játékosok által eltöltött idő közel fele élő szolgáltatásként működő címekre összpontosul. 2025 januárjára mindössze 10 ilyen játék uralta az amerikai piacot.

 

Az élő szolgáltatásként működő játékok (games-as-a-service) brutális erővel törtek be a játékiparba, és folyamatosan fejlődő élményekké váltak, amelyek milliókat kötnek le. Ezeket a címeket úgy tervezték, hogy rendszeres frissítésekkel, eseményekkel és új tartalmakkal fenntartsák relevanciájukat. Az olyan játékok, mint a Fortnite, a Call of Duty: Warzone és a Roblox, alapjaiban változtatták meg, hogyan viszonyulunk ezekhez a modellekhez, és miként töltenek be központi szerepet a modern videojáték-piacon.

Óriási sikerük azonban nem maradt következmények nélkül: a hagyományos, egyszeri kiadású játékok háttérbe szorultak, miközben néhány gigászi cím dominálja a játékosok idejét, figyelmét és pénztárcáját. A Circana friss jelentése – amely az amerikai piacot monitorozza – rávilágított arra, hogy 2025 januárjában az új generációs konzolokon (PS5, Xbox Series X|S) eltöltött játékidő több mint 40%-át mindössze 10 élő szolgáltatásként működő játék tette ki.

Ez a statisztika nemcsak ezen játékok népszerűségét húzza alá, hanem azt is, hogy milyen nehéz dolguk van az új megjelenéseknek, amikor egy olyan piacra próbálnak betörni, amelyet szinte teljes egészében ezek az óriások uralnak. És ha ez még nem lenne elég, íme egy még durvább adat: Mat Piscatella (via Gamespot) szerint az aktív játékosok több mint 70%-a játszott legalább egyet ezek közül a 10 játék közül 2025 januárjában.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu