Annyira nagyot menetel a Capcom legújabb játéka, hogy még egy ex-Nintendo-veterán is pórul járt miatta!
A Monster Hunter Wilds három nap alatt több mint 8 millió értékesítést hozott össze. Ezzel a japán cég leggyorsabban fogyó játéká vált, és a SteamDB adatai szerint egyszerre 1 millió 384 ezer 608 játékosa volt. Ha már Steam, érdemes kitérni arra, amit egy másik játéknak okozott a Capcom remekműve.
Imamura Takaya hosszú ideig a Nintendo egyik művésze volt. Pénteken (ugyanazon a napon mint a Monster Hunter Wilds) jelent meg az ő indie játéka, ami konkrétan alig kapott figyemet. Pedig Imamura a Star Fox 64 és a The Legend of Zelda: Majora’s Mask művészeti igazgatója, majd az F-Zero X vezető tervezője volt! Lényegében ő hozta létre Star Foxot vagy Captain Falcont, illetve a két franchise sok nevesebb karakterét is. Most megjelent az új játéka (40%-os megjelenési kedvezménnyel), az Omega 6: The Triangle Stars, egy kalandjáték… és összesen öt felhasználói értékelést szedett össze.
モンハンが発売してからSteamで1本もゲーム売れてなくてワロタ pic.twitter.com/fncEdWKnUR
— STP WORKS@ゲーム開発 (@stpworks) February 28, 2025
Jó, az Omega 6 nem éppen olyasmi, amiből kinézzük, hogy egyszerre 100 ezren játsszák, de azért egy nevesebb fejlesztő játékától elvárhatjuk, hogy azért ne mindössze öt Steam-értékelést kapjon. És nincs ezzel egyedül: egy másik japán fejlesztő, az STP Works a Twitteren arról írt, hogy miután a Monster Hunter Wilds megjelent, hirtelen egyetlen eladást sem tudott elérni! Igaz, a legújabb játékuk az Old Coin Pusher Friends IP-ben már kb. hét hónapja, hogy megjelent, úgyhogy nincs olyan helyzetben mint az Omega 6. A japán játékosok minden bizonnyal inkább a Capcom játékával foglalkoztak (1,38 millió játékos a világon egyszerre, ne felejtsük…).
Ennek ellenpéldája lehet a Repo, egy kooperatív horrorjáték, ami korai hozzáférésben egész jó eredményeket mutat fel. Szóval nem mindenki jár rosszul a Monster Hunter Wilds miatt… de azért az Omega 6 eredménye ennél egy kicsit erősebb is lehetne.
Forrás: Gematsu