A Blizzard nem siet a Diablo 5-tel, sőt, hosszú évekre tervez a Diablo 4-gyel. A legendás akció-RPG fejlesztői tartalmi frissítések, szezonok és bővítések sorozatával készülnek, hogy életben tartsák a játékot.
A videojátékok világában gyakran előfordul, hogy az ember alig pislog, és máris egy újabb epizód jelenik meg a kedvenc sorozatából. A Blizzard azonban más utat választott a Diablo 4 esetében. A stúdió célja, hogy hosszú éveken át frissen tartsa a játékot, folyamatos kiegészítőkkel, szezonális eseményekkel és frissítésekkel. Erről Rod Fergusson, a Blizzard egyik vezetője beszélt a DICE Summit 2025-ön.
„Azt szeretnénk, hogy a játék hosszú éveken át éljen” – mondta Fergusson, aki 2020 előtt a Gears of War márkáért is felelt, az IGN-nek adott interjújában. Az elképzelés olyan nagyszabású, hogy a fejlesztők egyelőre még azt sem tudják, mikor érdemes továbblépni a Diablo következő fejezetére. „Nem tudom, hogy örökké fog-e tartani. Azt hiszem, a Destiny próbálkozott ezzel, és kijelentette, hogy ‘ez egy tízéves játék lesz’, aztán szinte azonnal nem így lett.”
A Diablo 4 bővítéseinek kihívásai
A tavalyi év végén megjelent első bővítmény, a Vessel of Hatred új történetszálat nyitott meg a jövőbeli tartalmak számára. Fergusson azonban elismerte, hogy nem könnyű a Diablo 4-et valódi élő szolgáltatásként működtetni. Az eredeti terv az volt, hogy a kiegészítő 12 hónappal az alapjáték megjelenése után érkezzen, de végül 18 hónapot kellett rá várni. A következő bővítmény? Egyelőre 2026 a cél, de a Blizzard nem akar elköteleződni egy szigorú ütemterv mellett.
„Megtanultam a leckét arról, hogy milyen túl korán bejelenteni valamit” – mondta Fergusson. „Szóval azt gondolom, hogy az, hogy most azt mondhatjuk, hogy ‘legalább 11 hónapig nyugodtan hátradőlhettek’, az minden, amit egyelőre kijelenthetek.”
„Jobb elrontani 10 000 ember meglepetését, mint elrontani egy teljes szezont”
A Blizzard mostantól sokkal átláthatóbbá akarja tenni a játék új tartalmait, így áprilisban részletes bemutatót tartanak arról, hogy mi várható a Diablo 4 sötét világában. A fejlesztők ezen kívül nyilvános tesztelési rendszert is bevezetnek, amely az MMORPG-k világában megszokott, de a hagyományos akció-RPG-kben ritkán látott megoldás.
A belső viták ellenére végül az a nézőpont kerekedett felül, hogy a játékosoknak jobb, ha előre látják az újdonságokat. „Egyszerűen rájöttünk, hogy jobb elrontani 10 000 ember meglepetését, mint elrontani egy teljes szezont több millió játékos számára” – mondta Fergusson a DICE Summit 2025-ön.
„Még ha valami balul is üt ki a PTR-en, és mondjuk egy mechanika rosszul működik, sokkal jobb, ha egy hétig rossz a tesztidőszak, mintha három hónapon át próbálnánk helyrehozni egy hibát, amiről azt hittük, hogy meglepetésként jól fog elsülni.”
A Diablo 4-re épített hosszú távú tervek mindenképpen izgalmasnak ígérkeznek. A Blizzard elkötelezett az új tartalmak fejlesztése mellett, és az is biztos, hogy még hosszú éveken át élvezhetjük a Sanctuary világát.
Ne felejtsük el, hogy tíz év telt el a Diablo 2 és a Diablo 3 megjelenése között, és ugyanez volt a helyzet a harmadik és a negyedik rész esetében is. Most viszont legalább van egy ígéretünk arra, hogy nem kell újabb egy évtizedet várnunk a pokol kapuinak következő megnyitására.
Forrás: 3djuegos